Värdeutveckling
+32,1 %
i år
+9,9 %
i snitt per år
sedan start
Värdeutveckling
+32,1 %
i år
+9,9 %
i snitt per år
sedan start
Jag har ingen nytta av det. Man ska ta allt alla säger på nätet med en stor nypa salt. Detta gäller inte enbart de du skriver.
Ok, det förstår jag men det finns absolut ingen anledning att fejka siffror, inte för mig iallafall!
Liknande för min del.
32,3% i år
12,8% per år i snitt sedan start
Genomsnittlig fondavgift: 0,05%
Troligen, jag har fått:
2023
14 433,35 kronor
Det behövs några år till med 30%+ ökning ![]()
Fast om de fortsätter i nuvarande takt (ca 10% i snitt) skulle mitt kapital vara över 8 miljoner när jag går i pension.
Haft AP7 Såffan sen start, just nu räcker det till en ny divansoffa till pensionen ungefär med dagens inflation.
Tiden får göra sitt så blir det nog bra.
Är sur på mig själv över mitt snitt, hade ett par år där jag var inne och petade, visste ju inte bättre då men ändå…![]()
Men men, man får glädjas över att man ”ligger rätt” nu och att man har en hygglig inkomst.
Snyggt snitt btw ![]()
100 % AP7 Såfa, strax över 30 år gammal.

Om ni vill ha tips på hur man får lägre snitt så är det bara att kopiera min stil man. Man sätter allt i AMF kort räntefond sedan glömmer man bort det under det under x antal år.
har gått från 3.3 % snitt till idag 5.8 % på 1.5 år. Är ganska tråkig numera och har ap7 såfa, eller ja beror på hur man ser det, aningen mer spännande en AMF kort iofs. Men humorvärdet är iaf högt och det ska absolut inte underskattas!
100% AP7 Såfa sedan start och inget pill. Märks nu på slutet att fonden trappar ner aktiedelen succesivt när man jämför årsutvecklingen med andra som är yngre. Men vi har även fortsatt trappa ner aktiedelen på övriga tillgångar oxå och det känns bra som arbetsfria inför stundande pensionering om några år.
Jag gjorde också en sådan grej vid 2007-2008, trodde jag var smart och skulle ducka för nedgången (typ se vad som händer framöver) men glömde sedan ändra tillbaka innan uppgången - ca ett år försent. Tror den hette KPA Etisk Räntefond den jag valde. ![]()
Aldrig petat utan haft AP7 Såfa sedan start:

Så länge den slår mina egna portföljer är jag väldigt nöjd vilket hittils varit fallet.