Presentationer av medlemmar

Jag funderar på om det vore möjligt att ha kortare presentationstexter av medlemmarna på forumet.
Det skulle ibland underlätta att veta iallafall något om de man diskuterar med. Jag menar nu saker i stil med:

”Pensionerad ingenjör. Odlar grönsaker i blomkruka. Bor i hyresrätt. Tror på spöken.”

Nu skulle ju inte alla behöva skriva just så men ändå ge lite sammanhang till ämnen man skriver om på forumet.

5 gillningar

Yes, det går att göra och nya användare måste fylla “Sparkarriär” och kort om sig själva.

Man kan uppdatera själv snabbt genom nedan:

Obs, ser inte ut att fungera i mobilappen.

Går att fylla i via mobil (webbläsare) men jag har inte provat appen

1 gillning

Inte sno min presentation! Det är fusk! :rofl:

1 gillning

Meeen, du kan ju inte bara sno min tag bara sådär :joy:

2 gillningar

Det där är ok men jag tänkte just på några fritextrader. Jag ser inte mig själv som någon ”finansiell expert”, alltså kopplat till börsen eller sparande. Däremot är jag bra på en del andra saker inom privatekonomi. Det vore i min värld vettigt att kunna peka ut dem. Det här skulle vara ett sätt att ”paketera” den bredare kompetensen, utanför det rena området sparande.

Du kan skriva fritext i din profil, på samma ställe som den andra informationen (ser att du redan gjort det).

Så egentligen vore det antagligen bättre att skriva där, sedan tala om på andra ställen att man uppdaterat där.

3 gillningar

Jag skrev lite där idag. Det verkar funka hyggligt.

4 gillningar

Trevligt! Jag klickar ofta på profilerbilderna för att få upp rutan med info om personen :slight_smile: Alltid intressant att läsa.

4 gillningar