Presentkort på Ikea-vad ska jag köpa?

Jag fick ett presentkort på 2500:- på Ikea i julklapp av min arbetsgivare. Jag är inte jättemycket för möbler och textil därifrån, vi har dessutom det mesta vi behöver hemma. Så jag behöver tips på vad jag ska köpa! Gärna ngt oväntat eller smart till köket som ni inte kan vara utan som jag helt missat existerar… :disguised_face:

Vet ej, då jag mest köper ljus etc på Ikea. Men jag påminner om att de har sjukt lång giltighetstid på sina presentkort, så stressa inte. :slight_smile:

1 gillning

Köpte rabarbersaft från IKEA nyligen och den var oväntat god. Rekommenderas! Sådant som LED-lampor, krukväxter och liknande är ju också funkis. Bra saker till köket finns förstås men egentligen inget man behöver många av eller som kostar något väsentligt.

I mitt förråd har jag många sådana här lådor och de är bra.

1 gillning

Laddbara batterier, laddare och ledlampor är ett tips!

De har även god lingonsylt i förbutiken och en hel del mat att köpa också.

Deras väskor brukar vara ok!

Det finns även vettiga förvaringslådor som kan vara bra att ha.

Det finns en andrahandsmarknad för presentkort och IKEA står sig bra där.

Ikea har jättebra lösningar för smart belysning. Så om du är sugen, lite olika led-lampor/led-lister med olika drivare, rörelsedetektorer och/eller knappar att sätta upp o klicka på för att styra saker, och en gateway för ett smart hem.

Garderobsbelysning är en enkel grej som jag älskar. Men deras lister funkar ju även i klädkammare, vitrinskåp, kökslådor, bakom möbler som står en bit ut från väggen…

1 gillning

En till grej: hyllor att städa upp och organisera förråd med om du inte har. Får panik på alla grannar i mitt lägenhetshus som bara kastar in kartonger och möbler i sina förråd…

1 gillning