Vad köper du i juklapp till dig själv/din styrelse eller dina anställda?

Vi som har AB har lyxen att kunna ge oss själva, vår styrelse eller våra anställda en julklapp för 500 kronor inkl. moms som är helt avdragsgill. Om beloppet överstiger 500 kronor ska hela beloppet förmånsbeskattas så det är ju bra att hålla sig under.

Själv brukar jag köpa presentkort på någon butik jag ändå kommer att handla i under året. För sonen (min suppleant) blev det ett presentkort på Coop. Det går alltid åt.

Vad har du köpt eller kommer du att köpa?

3 gillningar

Blir presentkort oftast.
Bästa är ju att köpa något man behöver för 500kr eller något under då man får dra momsen då. Köpte en billig vinterjacka för som kosta precis vad beloppet var det året en gång.

500 kr är ett svårt belopp. Allt jag vill ha tenderar att kosta mer än så. :money_mouth_face:

I år blir det nog någon smart-pryl till huset vi snart flyttar in i. Prisjakt har en funktion där man kan mata in kategori och sätta ett maxbelopp på 500 kr som kan inspirera. I mitt fall:

Ett gott vin för 499 kr är perfekt!

2 gillningar

Jag och min fru tänkte köpa tallrikar som vi vill ha, det kommer nog att ta något år innan vi har köpt på oss en hel uppsättning.

1 gillning

Klockrent!

Köper alltid presentkort på min favoritaffär Naturmagasinet till hela styrelsen (mig själv och min fru :slight_smile: ) Tack för påminnelsen, ska ta tag i det där nu !

1 gillning