Tips på möbel eller smidigare lösning?

Skulle behöva ett tips på en snyggare och smidigare lösning till min router. Har den idag bara stående på en kartong, och har inte lyckats hitta någon snygg lösning. Vill helst inte borra i väggen för att sätta upp en hylla, utan tänkte mig en lösning i form av ett bord där man även kan ställa saker ovanpå. Det gör inget om sladdarna syns, och den ena kabeln från routern är väldigt stel och kan och skall helst inte böjas för mycket.

Såhär ser det ut idag:

Någon som har en bra lösning på en smidig och snygg möbel eller lösning?

Ett spontant tips, som jag själv har till min PC, ett mindre tidningsbord. Finns både fina vintage och nya.

bild
Bild från Auctionet.

Plats för lite extra förvaring upptill eller nertill, beroende på var man ställer routern.

Blompiedestal som har en extra hylla under? Snygg piedestal (ja de finns, men man får leta :sweat_smile: ) och sätt routern på “nederplan” och en snygg växt ovanför.

3 gillningar

Tack det var en bra ide som jag inte tänkt på :grinning:

Tycker denna var snygg, den borde fungera med kablarna?

1 gillning

Lack sidobord för 99:- kanske passar?

Tack för länken, dock tror jag att det kommer bli trångt då jag har mitt vardagsrums bord precis bredvid. Man måste kunna sitta och dra ut stolen en liten bit bredvid.

Ikea har fina blombord och piedestalen är jättefin! :blush:

1 gillning

Tack, det lutar åt den, men är lite osäker om den får plats med tanke på mitt bord bredvid. Skall kolla upp detta.

Hur hittar jag måttet på denna möbel? :slightly_smiling_face:

Alla borde iaf köpa buntband och kabelrännor att styra upp spretiga sladdar med! :slight_smile:

Den finns även i en avlång modell. Hittade bådas mått.

1 gillning

Wow, det var ingen dålig service :wink:
Tror dock den avlånga modellen inte kommer att bli aktuell.
Men den smala skall jag ta och kolla upp närmare :wink:

Nu vet du ju vilken typ av piedestal som jag letar efter, så du får gärna länka om du hittar någon mer :wink:

1 gillning

Spanar!

Är van vid Ikeas sida, så kan hitta vissa delar snabbt. :see_no_evil:

1 gillning

Kul att tipset hjälpte. Just vit router och vit piedestal är ju en bra matchning också. Bonus är ju att Ikea ofta har snygga och billiga växter. :slight_smile:

2 gillningar

Ställ den på en kabelgömma?

image

https://www.netonnet.se/art/hem-fritid/el-batterier/kabelsamlare/andersson-cable-box-wood/1003964.9460/

Säker på att du måste borra? Om det finns uttag för skruvupphängning på routern kan du nog sätta upp den rätt snyggt och enkelt på ett par mindre skruvar. Lite snyggare kabeldragning på det och du är hemma.

Den har jag tyvärr testat, men tyvärr är kabeln från routern för stel och tung såpass mycket att denna kabelgömman flyttar sig.
Men tack ändå :wink: