Privat resultat och balansräkning

Ahh, då är jag med på vad du menar. Men då är det ju egentligen cash på räntekonto som är någorlunda säkert.
Börsen kan ju svaja rejält från en dag till en annan, vilket vi har blivit varse dom senaste åren.
Fasta ting är ju inte värda mer än vad någon är beredd att betala just när du vill sälja oavsett vad det är.

1 gillning

Ja men det är just det som jag finner så intressant. Om jag minns rätt gick jag 400 000 kr plus före skatteffekten förra året, och i år ligger jag nog kanske 200 000 kr back…

Lika intressant att kika på varje år.

1 gillning

Har också funderat på hur jag ska värdera mitt boende. Känns nästan väl konservativt med inköpspris efter 5 år med delvis uppgång och mycket renoveringar. Samtidigt vill jag inte har stora svängningar varje år eller månad som det är på Booli. Funderar nu på att bara värdera om efter 5 år i min balansräkning som överensstämmer med reglerna som finns nu för omvärdering som ligger till grund för amortering. Ska faktiskt göra en bankvärdering nu så då blir det ju mer på riktigt och att man faktiskt kan använda utrymmet till att låna mer osv.