Också tecknat avtal för Superben nu. Ni som tecknat avtal, lyckades ni förhandla till er något extra eller prisreducera något? Miltal och pris för serviceavtal, vad fick ni?
Vad fick du?
Jag hade nog tur. Fick tag i den färgen vi ville ha också. 3000 mil med alles för 6k/mån. Vi blir nog toppennöjda!
Du lyckades ju ändå hålla leasingavgiften på listpriset trots +500 mil?! ![]()
Vi var hos en Skodahandlare förra helgen och fick då reda på att alla Superb var slutsålda efter ett fåtal dagar. Vi ställde oss dock i “kö” om det skulle vara någon som hoppade av. Till vår förvåning ringde säljaren i torsdags och sa att han hade ett avhopp på en vit Superb. Jag åkte dit, provkörde och sen beställde vi den! ca. 4500 kr/mån för 1000 mil/år, vinterdäck och försäkring. Vår första egna bil! Hämtar upp den imorgon tisdag!
Grattis! ![]()
Sedan har vi ju en regel i forumet som heter:
Bild annars har det inte hänt.
Ska hämta min i veckan också, återkommer med bild ![]()
Alltid tänkt att hybrider var stendumt men plockar man bort äganderisken känns det ok
Sen har jag börjat tänka att med så låga dieselpriser att långresa med elbil är kanske dyrare än fossilare det kan bli hybrider som tar hem marknaden, vilket kan ge så höga begpriser på min superb att jag är looser efter 3 år
Vi får se helt enkelt
En sån där har man gärna köpt om möjligheten fanns. Fysiska reglage för temperatur, precis som i vår Octavia.
Återupplivar en gammal tråd. Nya modellen av superb (laddhybrid) finns för privatleasing 4775:-/mån nu. 1000mil/år, garanterat restvärde. Ganska bra deal ändå i dessa osäkra tider?
Låter riktigt bra. Länk?
Restvärde hör väl inte hemma i PL?
Har en med lilla batteriet. Sista räkningen strax under 4k, då med 1500 mil. Inkl serviceavtal och försäkring, sommarhjul, ej vinterhjul
Jo de har ju räknat på ett restvärde när de satte priset, men det är nog nästan alltid garanterat i PL. Skoda har bra andrahandsvärden så det bidrar nog till att de kan sätta ett förhållandevis lågt PL pris i förhållande till vad bilen kostar att köpa.
Men under 4k är ju riktigt bra för en stor laddhybrid, även om modellen inte är ny.
Det är nog en helt okej deal. Vi har den äldre som var på erbjudande i höstas. Superb är ju en väldigt praktisk bil och med det större batteriet åker man ju väldigt billigt.
Jag köpte dock vinterdäck själv, tycker sällan det är värt att hyra dom.
Jag är med i några elbilsgrupper på FB och för många där är ju värdeminskningen högre än månadskostnaden på PL.
Kan ge en kort uppdatering nu när vi är lite drygt halvvägs igenom leasing-perioden. Vi är nöjda med bilen - passar oss bra i storlek, känsla etc. Vi kör majoriteten på el, kortare resor i vårt närområde. i vardagen kör vi 95+% på el, trots sommarräckvidd på 5 mil och vinter omkring 3-3,5. Då det blir tydligt större bränsleåtgång är när vi gör “lång”resor - vilket vi inte gör särksilt ofta - mest fjällen (Kungsberget 20 mil) och några på sommaren ner till västkusten typ. Tror vi tankat bilen, sedan vi köpte den, inklusive långresorna 4 gånger på dessa 19-20 månader vi haft den, egentligen uteslutande på eller i anslutning till längre resa hemifrån.
Eftersom räntan är rörlig så är det som var tidigare 4500 kr (med allt, vinterdäcken, service och försäkring) per månad numera omkring 4000 kr/månad, varit under 4000 - nu senaste månaden var på precis över. Allt som allt så är vi fortsätt väldigt nöjda. Nästa bil får vi se vad det blir - kan tyvärr inte räkna med att det ska tajma med en lika bra kampanj som den vi har nu. Kommer i alla fall bli helelektriskt då - en ID.7 ligger närmst i tankarna.
Svårslaget med avseende på familjebil/krona!
Laddhybrid… njae.
Ett viktigt påpekande, kungsberget är inte fjällen ![]()