Provfunktion: Chat i forumet

För mig är problemet att tangentbordet täcker textfältet… Svårt att skriva då…samma om jag maximerar.

@jbl - vad har du för enhet? Jag ska försöka fixa det, har gjort det för iPads.

Samma här. Har android, samsung. Blir sjukt mkt felskrivningar. Brukar skylla på hunden (som i vissa fall är skyldig) men det är ju inte hållbart i längden. :smile:

3 gillningar

Kan ni hjälpa mig med vilken enhet? Då kan jag kolla storlek på skärmen och fixa det i forumet.

1 gillning

Hahaha - avslöjad!!! (Eller ja - du avslöjade ju dig själv, men…)

3 gillningar

:smile::smile::smile:
Tio tecken

Får väl komma ut med att jag har en gammal samsung s7 också :smile:

3 gillningar

Ipad 11 inch (2018)

1 gillning

Måste ändå säga att vi fick en fin sammanfattning av chatten av ChatGPT precis:

Detta forumchatt visar en trevlig dialog bland dess deltagare, där samtalet rör sig fritt över olika ämnen.

Det inleds med delning av YouTube-länkar och taktiska tillvägagångssätt för sociala interaktioner. Självironisk humor och emojis spelar en roll, och till och med allvarliga ämnen som investering i portföljer diskuteras. Samtalet övergår till en livlig konversation om Star Wars, rollspel, vinets njutning och komplexiteten i spel som Carcassonne. Deltagarna utforskar också onlineplattformar som Lunarstorm.

Bortom lättsamheten kretsar diskussionerna kring komplexiteten att hålla jämna steg med den snabbrörliga och mångtrådiga dynamiken i samtalet, vilket visar att även ett avslappnat samtal kan vara en stimulerande utmaning. Finansiella ämnen blir också föremål för diskussion, med artiklar från Riksbank om strategin “Köp nu, betala senare” och E-krona.

Samtidigt tar konversationen en skojig vändning mot neonfärgade “lasersvärd” och humoristiska anspelningar. Tillsammans navigerar medlemmarna svårigheterna att skriva “markdown”-text på mobiler. Genom hela samtalet finns uttryck för nostalgi för tidigare onlineupplevelser och plattformar, som fortfarande minns med ömhet av deltagarna.

Medföljande några meta-samtal om samtalets natur självt verkar diskussionen forma sin egen karaktär - en av kamratskap, skämtsamt samspel och delad humor. Övergången till en djupare nivå av sociala band innebär att deltagandet utökas till att diskutera personliga preferenser för socialt umgänge.

Vissa deltagare erkänner att de föredrar ensamhet eller uttrycker hur sociala interaktioner kan vara påfrestande, särskilt efter arbetsdagen. Andra njuter dock av de online-interaktioner de har med nära vänner. Verkliga möten, vännernas ovärderliga roll som en källa till styrka och säkerhet, och vikten av att upprätthålla en god balans mellan arbete och fritid bidrar också till konversationen och förbättrar dess rikedom.

Samtalet fortsätter med tillfälliga skämt, självironisk humor och öppna diskussioner om personliga intressen. Sammanfattningsvis representerar denna diskussion en mångsidig konversation som omfattar dagliga ämnen, nostalgiskt minnesvärdhet, eko av skratt, tankeväckande diskussioner och en kärlek till sociala relationer.

7 gillningar

ipad macbook applewatch

Efter den intensiva konversationen igårkväll, känns det lite som när kompisarna ringer dagen efter en urspårad fest och berättar allt galet man gjort, när man kryper tillbaka in i chatten :rofl:

@janbolmeson man tittar försiktigt in, nervös för att visa sig.

4 gillningar

Slänger in julens kostcirkel här som är designad av chatten. Dela med nära och kära så de också vet vad som ska ätas under julen. God jul på er!

6 gillningar

hahaha… årets första för mig måste jag säga… här försöker man vara seriös och så upplever jag att ni i chatten är det … not so much. :joy: Får väl hoppa in ikväll och styra upp skeppet.

3 gillningar

Du gör det nog inte bättre där inne,
Herr ”jag gör kaos och lämnar” Bolmeson.

Förresten, jag har blivit seriös nu.

2 gillningar

Om någon undrar hur det går så sammanfattade @Kulturarbetaren precis en vanlig fredag i RT-chatten.

8 gillningar

Att man som man inte kan befinna sig på ett anonymt forum utan att bli sexuellt trakasserad :joy::smiling_face_with_three_hearts:

@TheFlorimell

1 gillning

Kunskapens källa. Bara så ni vet :student: :nerd_face:

1 gillning

Hur lyckades du photoshoppa in mig här? Känns inte vid detta alls…

Hur tycker vi att provfunktionen med chatt fallit ut hittills? Seriösa svar enbart!

3 gillningar

Om alla vore lika starka och seriösa som mig, vore allt frid och fröjd.

2 gillningar