Provprat: RikaTillsammans + Kiwi-trader?

haha =) ja självklart!

Känns tryggt att vi följer samma källor, då slipper jag hålla koll och låter dig göra jobbet :wink:

1 gillning

@David_BW , härligt med uppdateringar och info direkt från dig och företaget.
Har du någon info om det kan tänkas lanseras någon form av portföljbelåning liknande den som finns hos Nordnet och Avanza även hos er?

1 gillning

Hej!

Ja tyvärr så ligger det inte i planen just nu. det kräver en hel der runt om med kreditgivning mm som vi just nu ligger långt bort från.

Fokus nu är på att utöka butiken, bättre verktyg, snabbare överföringar och lyssna på våra användare =)

1 gillning

Sedan några dagar tillbaka går det att sätta in pengar i sin portfölj på Kiwi med hjälp av Swish.

Om man swishar innan kl 13 investeras pengarna samma dag. Tidigare kunde mina insättningar ta en hel arbetsvecka, trots att jag har en väletablerad bank.

Min starka kritik ovan gällande insättningarna är därför inte längre aktuell.

2 gillningar

Lyfter tråden lite…

@janbolmeson har du fortsatt att testa Kiwi? Vad är din känsla och intryck i så fall hittills ca ett halvår efter tråden startades?

Jag såg på instagram att Kiwi nu är uppe i 2500 kunder. Kan vi i samband med detta få lite update kring nyheter eller vad som kanske kan komma snart för nytt @David_BW ? :slight_smile:

Personligen är jag nöjd hittills. Finns väl lite önskemål dock såklart som jag redan lyft tidigare.

• T.ex gillar jag tabellen/grafen som ni redan har på Frejvid över simulerad historisk avkastning. Den borde kanske gå kopiera in även på Kiwi? Åtminstone för rena fondportföljer utan enskilda aktier?
  • Korta US treasury
  • liknande tabell som Nordnet har över portföljöversikt med sharpe/sortino/volatilitet för portföljen
  • att månadsspar investeras enligt målfördelning och inte nuvarande fördelning, även om det har driftat iväg sedan senaste ombalansering. Lite oklart hur det fungerar nu?

Hade bäst och keep up the good work! :slight_smile:

3 gillningar

Håller mig borta från den då jag ser att den pushas av scam influencers som tidigare pushat in ovetande nybörjare i att investera i raw straws till en värdering på 60m, ett bolag som omsatte 500k, gjorde förlust, knappt växt nånting sen dess 2020. Samma influencers som verkar göra sina största pengar på affiliated marketing. Så per default åker kiwi trader bort.

Jag uppskattar Kiwitrader för en mindre del av mitt sparande. Extra glad är jag över en portfölj jag byggd med faktor-ETF samt portföljen (allväders) som @AllSeasonsPortfolio Nicholas skapat (jag “prenumererar” på denna på ett ISK på Kiwitrader).

Sen kan man ju enkelt och för relativt låg startkostnad skapa t:ex en portfölj med investmentbolag/konglomerat/annat upp till 30 stycken aktier i samma ISK, fraktionshandlat, så detta gillar jag också.

Bra input @MattiasA90 tycker jag.
Jag skulle kanske önska att man kunde se aktiekurserna mer i realtid på plattformen men kanske detta är på grund av fraktionshandel att det inte går :slight_smile:

Sen kanske man ska betona att Kiwi-Portföljer under sektionen Butik borde ha någon extra varning då dessa inte är stresstestade eller på något annat vis auditerade av Kiwitrader själva. Kanske en bra ide att ha en extra varning på dessa @David_BW ?

2 gillningar

Hej
Det var faktiskt inte något jag var medveten om. Vi har valt bort många influencers på grund av att vi endast vill jobba med de som är seriösa, och som vi tycker har samma värderingar som vi.

2 gillningar

Hej!
som vanligt superbra input!

Vi håller på att bygga om detta så att kurser ska bli minst 15 min uppdaterade och handles ska gå snabbare, men förbaskat vad det tar tid!

Bra input med Kiwi-Portföljer. Dock är de faktiskt ganska hårt under vår bevakning, och vi håller koll på vad som sker, för i slutändan är det vi som bär ansvaret för dem. Detta är kanske något som skiljer oss något, men som vi tycker är rätt, att vi tar ett stort ansvar för våra kunder.

3 gillningar