Pusha Avanza att bli bättre!

Hej alla!
Jag har skrivit till Avanza om ett par förbättringar jag tycker de ska göra. Kopiera gärna texten och/eller skicka ett eget så kanske de prioriterar upp detta :slight_smile:

Här kommer tre förslag som skulle göra livet enklare för era kunder:

Den graf som visar kursutvecklingen för ett bolag har ett antal små knappar för att välja vilket tidsfönster som ska visas i grafen.

Dessa är:

1 d.
1 v.
1 mån.
3 mån.
i år
1 år
3 år

Det skulle rymmas en till knapp (åtminstone när man tittar på en stor skärm till en PC) och jag föreslår att ni lägger till en knapp som visar “sedan start”. I dagsläget är det ett klumpigt bestyr att klicka in och bläddra i kalenderfunktionen för att visa aktiekursen sedan start.
Om det inte ryms en knapp till så går detta lösa på andra sätt som att dubbeklicka i grafen eller liknande.

En ny scroll- och zoomfunktion för ovan nämnda graf. Här kan man tänka sig olika lösningar men på dator skulle det t.ex. kunna vara [ctrl] + scrollhjulet på musen som aktiverar zoom när muspekaren är inom grafen.

Utveckla sidan för nyckeltal och lägg till historik för P/E, utdelning och andra nyckeltal från bolagets börsintroduktion fram till idag.

1 gillning

Angående första punkten så har Android-versionen en knapp som heter “Max”. Har du provat den? Den tar dig tillbaka till 1980-talet i alla fall. Jag har inte dubbelkollat om det verkligen är “sedan start”.

Förövrigt försöker jag undvika Avanzas webbsida så långt som möjligt. Men så håller jag heller inte på med aktieanalys och nyckeltal. Tycker menyerna i webbversionen är alldeles för rörig. När jag ska introducera Avanza för nån bekant tipsar jag alltid om att använda appen istället.

1 gillning

Jag har aldrig varit i kontakt med Avanza men det förvånar mig att Trustpilots besökare har givit Trustpilot sådant bedrövligt omdöme.

Själv har jag pratat med Avanzas kundtjänst ganska många ggr. Riktigt trevlig bemötande varje gång. Att du hittat 20st omdömme på trustpilots besökare som är lite missnöjda med sig själva är inget som man ska bry sig om. Oftast är det folk som är missnöjda med sig själv och då är det smidigt skylla på någon annan. Men man vet aldrig det händer säkert någon gång att man inte blir nöjd med den som sitter på andra sidan luren. :thinking::grin:. Nordnets kundtjäst är riktigt trevliga med.:grin:

Då ska jag kolla appen :slight_smile:

En förbättring vore att skriva vad varje fond kostar hos SAVR :slight_smile:

3 gillningar