Jag kollar efter något enkelt extraknäck som kan genera någon hundralapp då och då. Helst något som kan göras hemifrån någon timme om dagen, men det är inte hugget i sten. Alla tips tas tacksamt emot.
Bli god man för någon. Kontakta kommunen.
Betalda undersökningar online har dåligt rykte av följande anledningar:
- slår man ut tiden man lägger ner är det usel timpenning.
- Räkna med att bli bortsållad ofta (för att man tillhör fel målgrupp för undersökningen).
- Det finns uttagsgräns som kan kännas svår att uppnå. En del företag betalar endast med presentkort.
Jag tycker ändå att dessa tre är värda ett försök om du bara vill kunna tjäna någon extra hundralapp:
Attapoll i mobilen (uttagsgräns 30 kr och du kan få pengar utbetalda istället för presentkort)
Mobrog. Man blir utsållad oftare än vad man får en undersökning men uttagsgräns 50 kr som betalas ut via Paypal. Hyfsat lätt att komma upp i 50 kr trots alla gånger man blir utsållad.
Norstatspanelen. Lätt att komma upp i uttagsgräns och de betalar bara i presentkort men erbjuder tex digitala Sverigechecken som kan användas som betalning på ICA, Coop, Willys, Hemköp, Apotek Hjärtat, Ö&B mfl.
Ett annat tips är att kollar lokala facebookgrupper. Där jag bor söker man konstant hundrastare/hundvakt eller någon som kan utföra enklare trädgårdsarbete m.m.
Även om man inte är facebookanvändare annars kan det vara värt ett försök. Jag gick in och kollade min egen grupp och ser att en familj söker tillsyn till ett par utomhuskaniner under någon semestervecka och två olika personer söker någon som vill köra saker/skräp till återvinningen. Alla uppdrag var givetvis mot ersättning.
Läxhjälp (via Zoom)?
Testbirds - Home of Crowdtesting: UX & Usability Testing | QA & Functional Testing
Kan tjäna 300-500 kr för att vara med i olika test.