På tal om detta med extra inkomst

För att göra en lång historia kort och konkret så har jag ett kontorsarbete med en rätt bra lön men allt försvinner till familj, hus, två bilar, kaniner, långsiktigt sparande (relativt lågt belopp) och en miljon med “nödvändiga” utgifter. Så jag behöver då en sorts extrainkomst som inte kräver så mycket tid för att sponsra min lekhink/utdelningsportfölj (eventuellt början på “Fuck you money”).
Den enda uppenbara resursen jag har är min yrkeskunskap så jag tog och startade ett Patreon community där jag erbjuder mig vara en sorts 3rd line för nätverkstekniker för en mindre summa (kan sköta detta relativt enkelt och tidseffektivt), detta har visat sig vara rätt ointressant då ingen har anmält sig även efter en del marknadsföring.
Jag kan tänka mig att skaffa ett AB men kan inte riktigt komma på hur tusan jag skulle kunna erbjuda för något som inte tar några timmar om dagen, vilket jag inte har.
Har någon en vettig idé på hur tusan jag skulle kunna göra, har någon annan med tidsbrist hittat något sätt skaffa en relativt passiv inkomst?

//Lars-Ove

1 gillning

Kan du hyra ut någon av dina tillgångar?

• huset när du är på semester?

• en av bilarna på helgerna?

• Kaninerna till barnkalas?

2 gillningar

Förmodligen fel plattform för en 3rdline.
Erbjud dina tjänster på nån freelancer sida istället.

1 gillning

Håller med @Maskinen
Testa fler plattformar, låter som något som bör gå att sälja.

Kanske du behöver ha företag och kunna fakturera då det knappast är privatpersoner som köper kvalificerad hjälp med nätverksproblem.

Tänk omvänt, vilka kan ha nytta av detta?
Kontakta dem, gärna lokalt där du bor.

1 gillning

Tre väldigt bra förslag får jag säga! Tyvärr så är det bara kaninerna som jag kan undvara :slight_smile: Hemester i år och bilen behövs till barnen =_=

1 gillning

Väldigt bra input, tackar! Testar med lite andra plattformar och företag som jag varit kontakt med tidigare. Ska läsa på lite om Frilans Finans och se om jag kan göra det enkelt för mig den vägen. Finns ju betalda undersökningar och lite sånt också :slight_smile: