Hittade en app som heter SwishPanelen på appstore som ska betala ut direkt till swish för att göra undersökningar, typ ungefär som AttaPoll. Har inte provat själv ännu men tänkte sätta mig ner ikväll och göra en undersökning. Ska inte vara någon uttagsgräns vilket alla andra brukar ha oftast så får se om det funkar… Någon som laddat ner eller testat förut och vet ifall de betalar ut?
Kan tillägga att jag testade göra en nu för 10kr och kunde ta ut. Dock är det en avgift på 2kr om man tar ut under 30kr… Kul att det fungerade men mer värt att ta ut mer sällan så man har över 30kr då
Du känner dig trygg med att använda ditt Bank-ID för en sån här tjänst?
Tycker det ser mer seriöst ut att man kan logga in med BankID. Ser också vad jag godkänner. Om det skulle vara åtkomst till mitt konto eller en betalning står det ju när man signerar
BankId i sig betyder ingenting, vare sig mer eller mindre trovärdigt.
Det innebär bara att de kan vara säkra på att du är du…
Jag är rätt avslappnad med mina personuppgifter på nätet, men det här bolaget har typ noll historik.
Okej men hittills har det fungerat bra iallafall.
Fullständig scam. Går in på exempelvis en som ska ta 4min. Cirka 16min av konstant svarande på frågor senare möts man av ”du möter tyvärr inte kriterierna för denna undersökning” och skiten stängs ner, inte ett öre i ersättning.
En annan var enligt startsidan ca 3min, efter 9min kommer en fråga där man måste säga Ja till att skicka paket mellan olika användare i världen (vad fan är det ens frågan om här). Jag klickade givetvis nej och möttes än en gång med ”du möter tyvärr inte kriterierna för denna undersökning”, inte heller denna gång ett öre betalt.
Nej panta burkar istället, mindre irriterande och bättre utdelning.
Jag har provat en del olika undersökningssajter av motsvarande typ, alltså som ger några kronor för att man ska fylla i marknadsundersökningar och liknande. Min bild är att de dels är tråkiga dels att ersättningen inte står i proportion till nedlagd tid. Om du själv tycker att undersökningarna är iallafall uthärdliga och har tid över när du åker buss eller liknande så kan det säkert vara ok. Om du får 5 kr i belöning för varje bussresa så blir det ju faktiskt lite pengar med tiden.
Jag ägnar mig själv enbart åt gruppdiskussioner och andra mer lukrativa undersökningar numera. De tar mer tid men är ofta roliga och ger iallafall hygglig ersättning.
Jag har själv använt Norstatpanel ganska länge istället (kanske två år) och har tjänat en bra bit på det. Ibland gör man bara lite korta undersökningar, men oftast försöker jag komma med i större undersökningar om man kvalificerar för det. Har kanske fått ut presentkort för 4K totalt. Bra timpenning på dem, men inte värt att sitta och göra de mindre undersökningarna egentligen. Allderles för lite ersättning för din tid. Njut av din fritid istället, alternativt jobba någon extra timme i månaden 
Det har funkat bra för mig iallafall! Typ kommit upp i 500kr som jag tagit ut. Testat lite fler appar och verkar som det är likadant på alla. Blir förvisso utskickad ibland också men från denna kan man iallafall få ut via Swish direkt. Andra appar behöver man samla upp typ 100kr ibland vilket är irriterande
Jag skulle rekommendera denna appen!
Man får ut pengarna direkt och kan vara med och tävla i olika tävlingar för att vinna pengar:
Använd min kod: 42V6D
Om man är intresserad av lite längre undersökningar uppåt en timme eller så antingen på plats (oftast i Stockholmsområdet) eller online så kan jag rekommendera feedbackfrog.com som ger 400 - 1 000 kr per undersökning. Ett aber är att de betalar ut i presentkort hos huuray.se