Råd om SEB Traditionell försäkring - Gamla Liv

Hej,

Jag har sedan väldigt länge haft SEB Traditionell försäkring - Gamla Liv och kommer inte fram till ifall jag ska ha den kvar eller inte. Är det någon som har erfarenhet av denna försäkring och kan komma med något råd om hur jag ska tänka?

Hej!

Jag har ingen erfarenhet av denna försäkring men kan tipsa om att läsa på denna länk, här har vi nyckeltal, hur de placerat och hur det har gått för dessa placeringar. Jag hade jämfört dessa siffror med andra och sett om det är det bättre alternativet.
https://sebgroup.com/sv/om-seb/vilka-vi-ar/organisation/vara-divisioner/livforsakringsverksamheten/traditionell-forsakring-gamla-liv/nyckeltal-och-placering-for-traditionell-forsakring-i-gamla-liv

Hälsningar
Elin

Hej,
Jag har sedan väldigt länge haft SEB Traditionell försäkring - Gamla Liv. Är nu 57 år och har sedan 56års ålder börjat ta ut denna pension ( i 5 år) för att sätta i aktier i stället. Min fråga är nu följande. Vilket är bäst om jag inte dör inom utbetalningstiden. Att ha kvar efterlevandeskyddet eller att ta bort det?