Du har inte beskrivit något vi kan ta ställning till. Vad är det du överväger att besluta dig för?
Det enda vi ser är en avgift. Tyvärr ingen information som hjälper oss ta ställning om det är en bra eller dålig deal.
Du har inte beskrivit något vi kan ta ställning till. Vad är det du överväger att besluta dig för?
Det enda vi ser är en avgift. Tyvärr ingen information som hjälper oss ta ställning om det är en bra eller dålig deal.
Inte en helt orimlig kostnad men det beror på hur skicklig hen är och exakt vad du erbjuds.
Större belopp öppnar nya dörrar som inte småsparare kommer åt men då är det min. USD 1.000.000.
Gäller det endast ett möte?
Gäller det ett möte med uppföljning?
Gäller det flera möten med uppföljningar?
Inkluderas förslag till ombalanseringar?
Inkluderas hjälp att öppna nya konton av olika slag?
Det är ju ofta så att man får vad man betalar för!
Googla “CPA financial advisor price” så ser du vad det kostar i USA.
spontant skulle jag säga nej, såvida inte du via den här kapitalförvaltaren får tillgång
till något väldigt speciellt!
Är det en engångsumma på 0,7% av kapitalet eller är det en löpande rörlig kostnad på 0,7% som dras år efter år?
Skulle oavsett aldrig anlita en sådan rådgivare. Det kommer kosta hundratusentals kronor i slutändan efter många år och ränta på ränta effekten.
Som sagt innan i tråden, skriv lite mer vad du vill ha hjälp med så kan du säkert få väldigt bra hjälp och inspiration här helt gratis.
Tack för bra svar ändå
Dessa rådgivare som nämns i detta forum stundtals, är det sannolikt ej värt att betala 0,7 % inkl. fondavgifter till någon utav dem fastän att det rör sig om flertalet miljoner?
“@ RicardNylund (ricard.nylund@ ricap.se) eller @ HenrikTell (https://effektivff.se ) som är duktiga finansiella rådgivare”
Det beror på vad du får. Och om du får ett mervärde.
Om det handlar om att rådgivaren plockar ut X antal fonder du ska äga i 10-20 år och sedan plockar in % på det så är det antagligen inte värt det.
Skulle aldrig betala för något sådant. Inte ens om jag fick fika på bordet varje dag 
. Det kan knappast ge mer värde hur mycket en rådgivare anstränger sig .
Inte en helt orimlig kostnad men det beror på hur skicklig hen är och exakt vad du erbjuds.
Större belopp öppnar nya dörrar som inte småsparare kommer åt men då är det min. USD 1.000.000. låt säga att det är den där summan
Gäller det endast ett möte? Nej
Gäller det ett möte med uppföljning? Ja
Gäller det flera möten med uppföljningar? Ja
Inkluderas förslag till ombalanseringar? Ja
Inkluderas hjälp att öppna nya konton av olika slag? Vet ej
Det är ju ofta så att man får vad man betalar för! ja man und
Googla “CPA financial advisor price” så ser du vad det kostar i USA.
Jag skulle aldrig betala procent av mina tillgångar. Däremot mer än gärna arvoden för nedlagd tid eller för en tjänst som är prissatt utifrån dess värde. Det är enkelt att räkna på och därmed enklare att ta beslut kring.
Etc. Tydligt och klart. Enkelt för mig att räkna på.