Rådgivare 0,7 % avgift

Hej ! Vilken kostnad är acceptabel att en ekonomisk rådgivare tar ut?

Jag blev erbjuden 0,7 % och summan på kapitalet är ett antal miljoner

Hur ser ni på den saken?
/ Hanson

Rådgivning per timme @Runnemo ! :+1: . Allt annat katastrof. Ännu bättre göra det själv billigaste global indexfond + sparkonto. :person_tipping_hand::person_tipping_hand:

16 gillningar

7000 kr per miljon då alltså. Om vi gissar på tre så kostar det alltså 21000 kr.

Det är kanske något jag missar. Men varför skulle priset bero på hur stort kapitalet är?

Jag håller med @Jakke

9 gillningar

Man måste ju göra en plan för varje enskild krona :joy:

Hej!

Liksom Jacke77 och Tomas88 är jag skeptisk till detta. Vad är själva syftet med rådgivningen, mer än att rådgivaren ska tjäna pengar?

Ah. Om jag kommer med 10 000 kr så kostar det bara 70 kr. :sweat_smile:

1 gillning

Ja det låter dyrt. Timkostnad bättre.

Men du, kan inte RT agera rådgivare för dig?

1 gillning

Låter som ett bedrägeri, varför ska rådgivaren få en andel av ens kapital? En timkostnad är mera rimligt. Men vad är syftet med rådgivningen?

Be om råd gör 1000 kr, sedan tar du det gånger 3000 om du har 3 mille att Investera och gör det själv. :innocent:

4 gillningar

Låt höra vad du behöver hjälp med, så kanske vi kan ge lite ”kompis tips” :wink:

1 gillning

Jag kan ge bättre råd för det facila kompispriset 0,5%!

3 gillningar

Va inte girig nu @AimHigher ? :person_tipping_hand::partying_face:

2 gillningar

Här på den här RT bloggen brukar vi bråka för att få ned avg med 0,02% bara att du vet haha :joy::joy:. När du skriver 0,70% till rångivare blir det kaos :-1::rage: . Undvik allt sådant till 100% :person_tipping_hand:

4 gillningar

Ni får ursäkta blandade begreppen
Menade såklart kapitalförvaltare !

1 gillning

Även det är riktigt dyrt om du har möjlight flytta det till Avanza eller Nordnet som håller inte på med sådan bedrägeri. Kolla om du kan flytta det så fort som möjligt :+1:

1 gillning

Varför anlitar man en kapitalförvaltare? Kanske dum fråga.

Alltså allt inräknat 0,7 efter fondavgifter samt förvaltningen

Också dyrt om man kan flytta det till Avanza då kostar global indexfond 0,23% i total avg allt inräknat :joy::+1: . Känns så som du vill att vi ska övertyga dig att det är billig rådgivning och du vill vara kvar ? :person_tipping_hand::joy::thinking: . Du skriver inte vem du betalar extra pengar till ca 0,45% extra :person_tipping_hand: ?

Jag har ej pengar hos förvaltaren men övervägde att göra det

1 gillning

Det kanske är så att du vill ha en kapitalförvaltare för att få en överblick i din ekonomi? Typ allt såsom hus, sparande, pension, barnsparande?