Ränteskillnadsersättning

Läste precis ett blogginlägg av Stabelo som förklarar ränteskillnadsersättning: Stabelo: Därför kan det vara läge att binda bolåneräntan

Vad tänker ni om slutsatsen att om räntan går upp det minsta lilla utgår ränteskillnadsersättning vid ett tidigt löst lån?

Tänk såhär:
En konsument som tror på stigande räntor binder sitt bolån. Går räntan upp är det positivt för månadskostnaden som annars hade ökat, men det blir också ”gratis” att lösa lånet i förtid.

Det låter som en win-win så länge räntorna stiger. Missar jag någon detalj?

1 gillning

Nej så har jag också förstått att det fungerar. Men går räntorna ner kostar det ju pengar att lösa lånet.