Reklam och utskick från banker som inte ger kunden bättre odds

Ja, de kunde varit bättre. Men utskicken är inget jag agerar på. Tråkigt om inte folk läser och gör välgrundade ekonomiska beslut. Men så himla många vet jag inte om jag har fått. Går det inte att ställa in att man inte vill ha utskick av reklamkaraktär?

Jag har stängt av mailen, men skräpet kommer fortfarande upp i nyhetssektionen när man loggar in. Det finns flera ställen en nybörjare kan råka på det.

1 gillning

Idag är det min födelsedag så mejlkorgen går varm med automatiska gratulationer från noreply. Vidrigt. Jag kontaktar alla och ber dem sluta. Vissa kontaktade jag förra året också…

2 gillningar

Ublock origin och blockera html elementen permanent?

Söderberg & Partner reklam i senaste RT avsnittet på Apple Pod. En liten bit av mig dog :joy:

6 gillningar

WHAT!? :scream: Ska kolla upp det…

1 gillning

Noterade också den reklamen från Söderberg & Partners och hajade till.

1 gillning

Jag stör mig mer på reklamen i internetbanken.

“Investera i framtidens bolag” eller “Investera i grön energi”
Sen är det en länk till en dyr aktivt förvaltad fond.

Har en av de lokala sparbankerna, men gissar att det är samma på alla Swedbanks plattformar.

Detta slapp man på Länsförsäkringar.

3 gillningar

Jag tycker ändå Avanzas sida är rätt lugn. Savr däremot: Första sidan när man loggar in visar bara “nyheter” och sen ploppar det upp notifieringar om att någon just köpte fond x. :sweat_smile:

3 gillningar

Hej!
För flera år sedan hade vi notifieringar på vår hemsida som visade när någon köpte en viss fond – det är dock borttaget sedan länge :slight_smile: I själva appen möts man av ett nyhetsflöde med ekonominyheter, eftersom vi tycker att det är viktigt att man som investerare håller sig uppdaterad med vad som händer – för att på så sätt kunna ta underbyggda investeringsbeslut. Default är att man får de viktigaste/största ekonominyheterna, men man kan själv ställa in så att man bara får nyheter som rör bolagen man äger eller bevakar.

Mvh,
Emma på SAVR

3 gillningar

Per idag. Missa inte fondvinnarna. Eller så bara tänker man att historisk avkastning inte har något med framtida avkastning att göra. :see_no_evil:

4 gillningar

Får folk betalt för att skapa sån reklam? :see_no_evil:

1 gillning

3 gillningar

Sån skit dyker upp i min internetbank hela tiden!

Jag kan tycka att man kunde få slippa reklam åtminstone i inloggat läge.

Att trycka “Jag är inte intresserad” gör bara att det försvinner tillfälligt. Nästa gång kommer en ny dyr fond upp som tips.

5 gillningar

Köpa 100kr i den, så kanske det försvinner? :rofl:

Jobbigt dock, är det vardagsbanken med?

2 gillningar

Ja det är vardagsbanken.

Har en av sparbankerna som använder Swedbanks plattform.

En hundring i varje… :sweat_smile: ja det kanske skulle fungera.

Aldrig att de har tipsat om någon indexfond.

3 gillningar

Ett annat alternativ som är mindre vanligt men som också är värt att nämna är att skapa en helt vanlig investeringsportfölj med till exempel indexfonder som förväntas generera relativt stabil avkastning årligen. Notera dock relativt – anledningen att detta alternativ är mindre vanligt är just för att avkastningen inte är lika säker som utdelningen.

2 gillningar

Det ger ju bara en signal till marknadssvdelningen att den sortens reklam fungerar.

Lägg en köporder med negativt pris så blankar du den istället :wink:

1 gillning