Ja, de kunde varit bättre. Men utskicken är inget jag agerar på. Tråkigt om inte folk läser och gör välgrundade ekonomiska beslut. Men så himla många vet jag inte om jag har fått. Går det inte att ställa in att man inte vill ha utskick av reklamkaraktär?
Jag har stängt av mailen, men skräpet kommer fortfarande upp i nyhetssektionen när man loggar in. Det finns flera ställen en nybörjare kan råka på det.
Idag är det min födelsedag så mejlkorgen går varm med automatiska gratulationer från noreply. Vidrigt. Jag kontaktar alla och ber dem sluta. Vissa kontaktade jag förra året också…
Jag tycker ändå Avanzas sida är rätt lugn. Savr däremot: Första sidan när man loggar in visar bara “nyheter” och sen ploppar det upp notifieringar om att någon just köpte fond x.
Hej!
För flera år sedan hade vi notifieringar på vår hemsida som visade när någon köpte en viss fond – det är dock borttaget sedan länge I själva appen möts man av ett nyhetsflöde med ekonominyheter, eftersom vi tycker att det är viktigt att man som investerare håller sig uppdaterad med vad som händer – för att på så sätt kunna ta underbyggda investeringsbeslut. Default är att man får de viktigaste/största ekonominyheterna, men man kan själv ställa in så att man bara får nyheter som rör bolagen man äger eller bevakar.
Ett annat alternativ som är mindre vanligt men som också är värt att nämna är att skapa en helt vanlig investeringsportfölj med till exempel indexfonder som förväntas generera relativt stabil avkastning årligen. Notera dock relativt – anledningen att detta alternativ är mindre vanligt är just för att avkastningen inte är lika säker som utdelningen.