Eller tvärtom. Att när rikisar bara lägger 100kr i en produkt, så är något knasigt.
Man kan kontakta banken och be om mindre dålig reklam annars. ![]()
Eller tvärtom. Att när rikisar bara lägger 100kr i en produkt, så är något knasigt.
Man kan kontakta banken och be om mindre dålig reklam annars. ![]()
Gillar faktiskt AMFs reklampolicy. 0 mejlreklam, bara en påminnelse varje kvartal att titta till tjänstepension.
Jag valde det, så jag minns att jag har en del där. ![]()
Jag tänkte exakt samma som du Jan när jag lyssande på avanzapodden. Dom pratar då om ppm och att de nya reglerna kommer sålla bort en hel del av fonderna på fondtorget. Då säger dom först att “ja dom har tittat på avkastningen på senaste året och sållat bort dom fonderna som gått sämst” (typ) man bara vad i hel…? Senaste året? Är det verkligen så att dom tagit beslut på enbart detta så är det ju skrämmande. Avkastningen tidigare säger ju ingenting om framtiden tänkte jag..
Sen börjar dom diskutera hur dom själva tänker med fondtorget och så säger han som nu ska bli VD för placera att “Ja, har ni inte gjort något val tycker jag verkligen ni ska in och göra ett för tänk, det är era pengar det handlar om”. Då fattar man hur dåligt pålästa dom är eller att dom står på mount stupid och inte förstår bättre. Jag menar kolla hur ap7 såfa gått mot de som gjort aktiva val?
Hur kan man säga så i en så stor podd? Hur vågar man?
LF global sorterades bort, men om deras påhitt stämde, så skulle den vara kvar.
Får man bara hitta på saker i deras sits? ![]()
Två möjligheter
Underligt nog finns det bara en vinnare, den som får courtaget…
Alternativt för en Rikatillsammans-luttrad mottagare; titeln får dig att inse det meningslösa i att sikta på att äga enskilda aktier och du använder insikten som ytterligare motivation till att investera det mesta i globala indexfonder.
Jag tänker alltid: ”Den finns nog i min fond, så jag har den ju”.
Ja, för de som redan har guldfonder är det bra att du köper guldfonder ![]()
Kanske oförargligt i sig, men jag hade gärna varit utan den lilla videohälsningen man får på sin födelsedag.
Marknadsföring hör till i princip alla produkter och tjänster. Vissa saker, tex. att Avanza äntligen fick handel på LSE, är genuint intressant information till kunderna.
Absolut. Det är ju inget fel med marknadsföring, det gör jag också. ![]()
Däremot så upplever jag ju att i princip all denna reklam är reklam för saker som ger den som läser sämre odds.