Reklambanner på siten

En fråga helt utanför det vanliga sprara/investera frågorna.

Är det ngn mer än jag själv som är frusterad / irriterad på den TopBanner med reklam som numera lever sitt egna liv på siten?
Ibland så är den över hela sidan sedan när man scrollar så försvinner den för att komma tillbaka och då lägga sig över menyerna i toppen.

jo jag är medveten om att det är ett sätt att få in en liten summa för att driva det hela , men om reklamen blir så irriterande att den stör budskapet då finns det en risk att besökare / jag försvinner och det vill jag ju inte.

Finns det reklam på RT? Det visste jag inte. Någon illasinnad person har installerat AdGuard på min iPad, Blokada på Androiden och uBlock Origin på PC:n. Hoppas det inte har orsakat någon ekonomisk skada.

Hmmm antingen så har “någon” installerat ngn adblocker på min platta nu på morgonen, eller så håller Jan på att pilla…
Finns inga annonser just nu denna morgon.

Men en följdfråga Tale, om man använder ngn form av adblocker kommer det då några intäkter till siten ifråga?

Nu är jag inte helt säker, men tycker att jag har läst nånstans att annonsblockerare borde stoppa alla passiva inkomster till siten i fråga.