Revolut business problem

Hej, Jag lyssnade precis på pod #182 om problemen med att flytta Revolut-business konto från England till ngt baltiskt land (med anledning av Brexit). Jag har just nu exakt samma problem t.ex. med att producera ett “proof of ownership”-dokument. Är det ngn här som lyckats med flytten av ett Revolut-business konto? I så fall vilka dokument accepterades?

Konstigt nog fick jag aldrig någon begäran om att bevisa mitt ägande eller identitet igen för Revolut Business. Det berodde kanske på att registrera sig bara några veckor innan flytten ägde rum

Ja, det är ju lite märkligt. Är du säker på att ditt konto är flyttat till baltikum?

Ja, mitt IBAN börjar med LT nu och jag har ett e-postmeddelande där de sa att mitt konto flyttade till Litauen. Jag är inte säker på vilka dokument de ber andra människor om, men när jag registrerade mig innan överföringen förra året från minnet var jag tvungen att ta ett foto av mitt ID. Det fanns en manuell granskningsperiod och sedan var företagskontot aktivt.

Samma här, fick något mail med att mitt konto är flyttat till LT men inget mer än så. Har fortsatt att fungera bra

Om du bara visar ett foto av ditt ID kan man ju undra hur dem kopplat dig till ditt företag. Det är ju företagets konto. Möjligen beror det på om det är ett aktiebolag eller enskild firma. I mitt fall gäller det ett aktiebolag dvs en självständig juridisk person.

Kanske är det skillnaden! Jag registrerade mig som ensamhandlare (inte säker på om det är rätt ord på svenska?) Hur som helst hoppas jag att de hittar ett sätt att göra det lättare för dig snart, låter väldigt irriterande.