Revolut kort kosnad

Hej jag undrar om det är någon som har erfarenhet av revolut

Jag har haft Revolut åtminstone sedan 2019. Har bara haft gratisversionen som har vissa beloppsbegränsningar för kontantuttag och avgiftsfri valutaväxling.

Revolut har fungerat utmärkt, även tillsammans med Google Pay. Extra plus är att Revolut har ett IBAN-nummer (bankkontonummer) så man kan använda det för autogiro inom Europa. Det upptäckte jag när jag skulle skaffa en “bizz”/“blipp” för franska betalvägar och jag inte kunde använda mitt svenska Eurokonto.

Men frågan är vad du ska använda Revolut till. Är det bara som betalkort utomlands så skulle jag säga att Northmill är enklare att använda för en svensk. Ska du växla, spara i Euro eller handla krypto så kanske Revolut är bättre. Det har jag dock ingen erfarenhet av.

Ok skall pröva med valutor ai då är det euro

Ska du använda AI för att handla med valutor? Förmodligen behöver du någon av de nivåer som kostar per månad. Som sagt, här saknar jag erfarenheter och kommer inte heller att skaffa mig några…
Men man är inte begränsad till SEK och Euro hos Revolut. Man kan ha saldo i princip vilken valuta som helst. Men efter en gräns (gratisversionen 10 kSEK per månad) så tas det ut avgifter för att växla.

ok skall kolla upp detta tack