Revolut nekar köp och transaktioner med Binance?

Hej!

Revolut har ju tidigare varit en vanlig lösning som mellanhand mellan den traditionella banken och Binance.

Men när jag försökte använda Revolut-kortet för att köpa krypto på Binance gick ett endast köp igenom, sedan tog det stopp. Enligt Revoluts kundtjänst flaggades det som “payment of possible high risk nature”. Och nu nekas som sagt alla transaktioner till Binance.

Någon som har haft samma problem?

Du kan göra en helt vanlig överföring (med revolut) till tex Kraken istället.
Är inte köp med kort också kopplat till en högre avgift?

Sedan har båda plattformarna massor med lockande funktioner, håll dig borta från allt med hävstång, margin och futures.

Och har du inte tänkt ta ut dina krypto till en egen wallet utan hålla kvar dom på plattformen, så är de bättre att köpa via tex Avanza istället. Riktigt dålig idé att ha krypto liggande hos en exchange

1 gillning

Hur har det gått? Funkar Revolut nu eller är det stopp?
Jag har revolut och börjar titta på Binance för jag behöver kunna köpa USDT ( inte för spekulationer på crypto) utan jag ska åka till Argentina och behöver ha en cryptowallet för att slippa att resa med så mycket cash men är helt ny på detta.
Så jag är tacksam för tips

Jag småsparar på binance (via revolut) och mitt btc köp gick igenom för en vecka sen. Men det handlade inte om stor summa.

1 gillning

Tack då vet jag, vore skönt att kunna nyttja Revolut. Ska bli intressant att hoppa på Binance även om det bara är för att tillfälligt köpa USDT och växla dem till peso