Vilket bankkort använder ni för att handla med krypto?

Hi,

Jag brukar använda Revolut för att handla, där jag överför från kryptor till Sek. Men just nu fungerar det inte för dem som precis har öppnat Revolute bankkonto. Revolut har meddelat att de tillfälligt stängt kryptofunktionen.
Jag undrar därför vilken annan bank ni brukar använda för att kunna handla med krypto här?

Tusen tusen tack för era svar!

Hälsningar,

Mari

Det var några år sedan jag handlade krypto. Jag minns dock att det gick bra med Handelsbanken. Det finns även den svenska handelsplattformen Safello som fungerade bra när jag använde den. Dock såklart dyrare än exempelvis Kraken/Binance.

1 gillning

Skickar pengar från Binance till Revolut?

Tack så mycket för din svar, Nullvarde!

Varsågod. Jag är inte säker vad du är efter, om du vill sälja krypto för att använda pengarna hade jag nog gjort som jag skrev.

Om det ska typ gå direkt att du handlar med ett kort och det säljs krypto för beloppet bakgrunden (jag vet inte hur det funkar/funkade hos Revolut) så är kanske det nya kortet hos Bybit någonting. Kanske särskilt intressant att det har typ alla licenser som behövs i Norden. Men har ingen erfarenhet där heller, men värt att läsa på kanske?