Hej, Försökte öppna ett konto på kraken och kopplade mitt paypal och ville köpa krypto men får alltid error, har nån annan fåt likadan problem??
Det skulle nog hjälpa om du beskrev vilken typ av felmeddelande du får om du vill ha vettig hjälp ![]()
unexpected error…
Det kan bero på att du inte tillåts öppna konto och/eller köpa krypto på Kraken p g a din permanenta adress. Det är ibland så att du kan öppna ett konto hos en krypto broker men inte föra över pengar, varken från Paypal eller kort. Om du bor i Sverige och Kraken är registrerat i Sverige så bör det inte vara något problem med Paypal men din svenska bank kan godtyckligt stoppa överföringen om du använder kort och de kan även stänga ditt bankkonto och kasta ut dig från Bank ID om de så önskar. Var försiktig.
yaha…ok… ska undersöka, tack för svaret
Det största problemet med krypto är att lyckas växla mellan cash-krypto-cash, speciellt om du vill kunna plocka ut krypto i cash om du befinner dig utomlands.
Kryptofolket skryter ofta om hur lätt det är att föra krypto över landsgränser men inte hur svårt det kan vara att omvandla krypto till cash. Att öppna ett krypto konto och växla över till lokalvalutan i ett annat land är oftast inte möjligt annat än att bosätta sig där permanent och först öppna ett lokalt bankkonto.
På revolut kan man både sätta in bitcoin och växla till olika valutor
men kraken är billigare, dock skulle jag tro att paypal är de dyraste sättet att sätta in pengar på
Hur får man pengarna i handen från Revolut i Sverige och utomlands?
kommer inte ihåg senast jag behövde kontanter, men antar att man går till en bankomat och tar ut dom? ![]()
Finns cirka 40.000 crypto ATM runt om i världen som det går jättelätt att ta ut cash direkt från bitcoin om man skulle vilja göra det av någon anledning, men vem använder kontanter idag. Att påstå att man måste bosätta sig i ett land och öppna ett bankkonto är en grov överdrift.
Ptja, vill du verkligen ha pengar i handen så har ju Revolut ett vanligt debitkort som ju är deras huvudtjänst som de erbjuder, svårt att ha missat det om man inte levt under en sten sista decenniet.
Det låter ju bra och visst har jag hört om Revolut men visste inte att de utfärdar debitkort. Med pengar i handen menar jag just kreditkort, debitkort eller kontanter. Jag testar allt jag kan både i Sverige och utomlands för det skrivs så mycket skit som inte fungerar i praktiken. Min svenska bank har gett mig mycket problem då jag fört över pengar till/från andra länder och vill försöka finna en annan väg som även inkluderar Bitcoin men utan att använda mitt svenska kort.
Då kan jag bara varmt rekommendera att testa Revolut ![]()