Hög risk för Bingo! ![]()
![]()
Ping @janbolmeson - vet inte om det finns ett svar på detta någon annan stans?
Frågan är alltså om man kan påbörja exempelvis den 15 december eller måste det vara den första?
Tanken är att vi kommer schemalägga ett sms om dagen ända fram till jul på måndag för då bör folk sluta tillkomma. Utöver det är det fritt fram att göra luckorna när man vill. Videorna och länkarna kommer vara tillgängliga.
Nu var det ett par år sedan vi skaffade konto till dottern (13 år), men det är hos Skandiabanken. Där har hon ett vanligt konto med kort och Swish kopplat till, plus ett sparkonto som hon har kontroll över. Jag vill minnas att det tog några dagar för det var fysiska papper som skickades hem och skulle skrivas på, men sedan dess har det inte varit några problem. Hennes konton ligger “under” mina så att säga, så jag har full kontroll också, men hon har egen app och sköter allt själv. Det som vi inte fått till är att betala med telefonen - för det måste hon vara 16 år. Så hon går runt med ett bankkort – som hon tappat bort ett antal gånger ![]()
Hej, vilken bra idé! Lite sen på bollen, köpte den idag. Vi öppnade ett var sitt ISK i samband när de fick sina Maestro kort (som fanns då) så vi kikar nog snarare på hur det har gått med de halvt som halvt bortglömda pengarna som finns där, ingen stor summa men ändå. (Vi ordnade då att de har tillgång till sitt ISK, så de med eget login kan se det på Avanza.) Så får de en summa pengar som de kan investera nu ist, i samband med kalendern ![]()
Kul @Annie.1! Ni bör ha fått SMS tänker jag vid detta laget. Det kommer gå utmärkt att ni redan har ett ISK. ![]()
Nu är vi igång!
Lite läskigt att det är ett par hundra tonåringar som ska göra detta idag. ![]()
Ni som gör den får gärna återkomma hur det går för er! ![]()
Vi började idag! Det var jättebra att det gick en länk till ungdomen också, när jag sa att vi skulle se ihop hade han redan sett. Men vi kollade ihop ändå och fick även med farmor och farfar som är på besök. Så 3 generationer pratade ihop om pengar och mål. Det blev en rolig diskussion om allt mellan städhjälp till ett garage fyllt med lyxbilar.
Tack! Vi hade lucka 1 idag och det var riktigt intressant. Bra start och kommer vara roligt och kunskapshöjande👍 Min dotter (18 år) hade en ganska jordnära och “vanlig” önskan. Men det är hennes önskan. Jag hade en vildare önskan men hon accepterade det😂
Haha, man blir ju onekligen nyfiken! ![]()
Var det farfar som var i farten? ![]()
He he nej han vill ha en ny fyrhjulsdriven traktor. Men 2 av barnen däremot ![]()
Hej!
Vi hade bra snack på första luckan! Det kommer att bli så nyttigt för mina tjejerna att får höra det här när någon annan håller i taktpinnen och inte “tjatiga” farsan. Tack för ett superinitiativ. Jag är så förväntansfull. Kalendern kommer att göra skillnad för oss ![]()
![]()
![]()
Hej!
Är det bara här hos mig och mina barn som inget SMS ännu har kommit gällande julkalendern idag 2/12?
Var det inte kl 16 vardagar?
Kommer inom 12 minuter.
Är schemalagt!
Jepp. Skandiabanken är smidig. Barnen kommer åt sina konton själva via mobilt BankID och kan ha kort och swish kopplat. Sen kan man som förälder även “växla profil” i banken, så man kan sköta grejor åt barnen, administrera beloppsgränser m m, direkt från sin inlogg.
Tack, ber om ursäkt för dåligt uppdaterad.![]()
@Mattias_Johansson1 och @rydan - fått dem nu?
Jajamensan! Tack för det.![]()