RikaTillsammans Privatekonomikalkyl | Hjälp, feedback och support

Det här en tråd för att ge feedback på RikaTillsammasn privatekonomikalkyl:

Tack på förhand och tveka inte att höra av dig! Du kan även maila: oliver@rikatillsammans.se

Ändringslogg

2025-05-20 - Helt omarbetad version

Ändringslogg

2025-05-27 - Uppdaterad fel beräkning

Fick input av Ola i programmet om att i rapporten för tillgångar och Övriga tillgångar hämtades data från Lån till närstående vilket nu är åtgärdat.

Om du vill justera det i din existerande mall se nedan.

Det som stod före:

=SUMIF(‘Tillgångar’!E10:E87;‘Inställningar’!B15;‘Tillgångar’!C10:C87)

Det som du ska ändra till för att det ska bli rätt:

=SUMIF(‘Tillgångar’!E10:E87;‘Inställningar’!B16;‘Tillgångar’!C10:C87)

1 gillning

Hej! Vilken toppenkalkyl! Jag har en fråga om det finns någon begränsning i hur många rader man kan ha i fliken Transaktioner? Jag får ett varningsmeddelande efter rad 1257 och den verkar inte räkna med transaktioner jag fyller på efter den raden. Tacksam för svar hur jag kommer vidare :).

1 gillning

Den går att förlänga, eventuellt behöver man uppdatera sammanställningsfunktionerna. Skicka ett mejl till hej@rikatillsammans.se så kan vi ta det därifrån på måndag. :+1:

Hej! Jag har använt denna kalkyl under 2025, den har varit toppen! :grinning_face: Kommer den att uppdateras så att man kan använda den under 2026?

1 gillning

Vad roligt att höra :slight_smile: Att uppdatera kalkylen finns med på att göra-listan!

1 gillning

Hade varit toppen ifall det gick att ändra årtalen själv så att man kan uppdatera den regelbundet framöver. Stort tack för kalkylen! Ser framemot 2026 års version.

1 gillning