Hej
Har flera gånger sett det frågas efter mallar och hjälp att komma igång med Fyra-hinkar. Själv har jag en mall som jag använt några år och som jag varit ganska nöjd med. I år har jag, baserat på mitt inlägg här, även lagt till en privat Resultat- och Balansräkning. Tänkte att jag ska dra mitt strå till stacken och dela med mig av mallen. Har därför piffat upp den lite och lagt till korta instruktioner och några bra länkar. Hoppas att någon har användning för den.
Kommentarer på upplägget tas gärna emot.
Mallen är utlagd med läsbehörighet. För att använda den, kopiera till eget Google-konto (fungerar bäst) eller ladda ned (begränsad funktionalitet i vissa kalkylprogram).
Snyggt jobbat! Stor
Är själv i det skedet av livet att jag inte har behov av den. Men hoppas och tror den kommer till nytta för många andra på forumet.
Har nu gjort några justeringar i mallen för att förtydliga uträkning av buffertbehov i olika scenarion/tidshorisonter samt separerat konsumptionsbufferten (2 månadsutgifter) från övriga buffertbehov utifrån scenarion. Det senare med motiveringen att denna buffert för att täcka svängningar i kostnader månad för månad samt för att täcka upp i början av ett scenario med inomstbortfall kommer behövas även längre in i scenariot och kan därför inte förbrukas under det första året.