Roligare med enskilda aktier, avvecklar indexfonderna…

Med tanke på all diskussion i Storskogen tråden och hur roligt det är med enskilda aktier och potentialen håller jag på att avveckla Lysa/indexfonderna.

Om man bara lägger tid, engagemang och kunskap så kan man slå index och dessutom ha roligt under tiden. Nästa steg är nog även att kolla på derivat, binära optioner och lotter. :thinking:

53 gillningar

Kryptovalutor inte att förglömma… :grinning:

1 gillning

Aprilapril! :partying_face: :partying_face:

1 gillning

Lite för uppenbart aprilskämt. Men kul ändå :smile:

2 gillningar

Kul, lycka till!

Själv orkar jag inte gå all in i aktier, det tar för mycket tid. Lite trött på LF Global Indexnära dock så jag ska byta till Gladiator, det känns som bra timing att köpa den nu.

1 april kul med lite skämt. Sedan att du gillar rena aktier + mycket högrisk emellanåt är det ingen nyhet :face_with_hand_over_mouth::joy::hugs::+1:.

1 gillning

Då får du nog byta namnet till Fattiga Tillsammans om några år :wink:

13 gillningar

RT goes minusmiljonär

4 gillningar

Ibland kan det som börjar som något wild and crazy, kanske rent av ett aprilskämt, faktiskt ha ganska mycket med verkligheten att göra och kan vara värt att faktiskt också utforska. Gissar att du är klokare idag än då du begick misstag med aktier i början, och alltså inte längre behöver ha flytväst, livlina, och krockkudde på dig kring huvuddelen av dina investeringar…

1 gillning

Annars kan Jan anlita dig Pelle som paceringsrådgivare :joy:. Han kan följa dina placeringar då det går så bra för dig :hugs::+1::grin:.

2 gillningar

All-in i nån skum kryptovaluta :+1:

1 gillning

Jag har själv avvecklat akka mina portföljer samt belpnat mitt hus för att minea Titcoin. Det kommer bli nästa stora grej. Har även börjat föra en dialog med banken om att belåna mina titcoins för att investera i gamestop #norisk #500%leverage

Vad var det för fel på buttcoin undrar vän av ordning?

Glad att du frågar, även jag är en vän av ordning. Titcoin är ett av de fördta myntet som gjirdes och skapades ca 2013. Med alla dessa åren bakom sig kan valutan givrtvis ses som extremt säker, dvs 0% risk.

Samt att myntet har en väldigt engagerad fan base.

1 gillning

Du glömde nämna att du byter in Teslan mot en pålitlig V70 för att du inte vet var du ska hänga laddningskabeln. :slight_smile:

5 gillningar

Äntligen! :joy::+1:

Glöm inte IG för där kan man handla med turbo warranter dygnet runt även på helger!

Ju mer man handlar desto bättre blir resultat :+1:

4 gillningar

Ja ja tjena! Jag har redan gått på ett aprilskämt från sparacash :rofl::+1:

1 gillning