Rullande strömavbrott i vinter är inte omöjliga

Bara så att en del som utgår från att det är definitivt att det blir konstanta avbrott i vinter kan vara lite lugnare (även om det är allvarligt naturligtvis). Om jag tolkade analysen rätt så har deras stokastiska analys predikterat en sannolikhet på 6% att det under 23/24 sker avbrott om 2h. För säsongen 22/23 sägs det bara att förväntad effektavbrottstid är minst en faktor 10ggr lägre (vilket jag pga metoden som används tolkar som att de uppskattar sannolikheten är runt 0.6% för 2h avbrott, även om det är luddigt då de inte går vidare med analysen för 22/23 antagligen för att det är så låg sannolikhet/för lite data för en sådan sällsynt händelse, och istället djupanalyserar 23/24).

2 gillningar

Om det blir så lär jag nog köpa ett batteri och fixa ödrift. Vägrar vara utan ström som någon nisse på 1800 talet.

2 gillningar

Allvarligt, hur kunde det bli såhär… Europa 2022 kan få strömavbrott som uländer. Hoppas alla miljönissar är nöjda nu, det är de som satt oss indela båten

3 gillningar

Det blir till att värma glöggen på stormköket. :cold_face: :coffee:

3 gillningar

Vad du krånglar till livet. Det är ju bara att fortsätta som vanligt och värma på vedspisen som alltid.

1 gillning

Och nu höjer de priset även på glöggen :scream::scream:

2 gillningar