Så agerade RikaTIllsammans-spararna i augusti 2024

Variation på storbankernas utskick idag när man inte behöver tjäna pengar på courtage.

57 gillningar

Våga vägra pilla! :heart::rofl:

9 gillningar

57 gillningar

Haha, klockrent!
Snygg humorisk känga

Jag var så lat att jag inte ens orkade tömma diskmaskinen igår. Fick sota för det idag men jag gjorde det oengagerat.

lazy

10 gillningar

Jan får skriva en disclaimer. ”Rikatillsammans tar inte ansvar för att vara lat, oengagerad, och oinloggad i närvaron i ditt förhållande”

5 gillningar

Historisk pusskastning är ingen garanti för framtida pusskastning.

6 gillningar

Har läst någonstans att det statistiskt är större risk att ett förhållande spricker om man inte pillar alls (på varandra då om jag förstått saken rätt)…

7 gillningar

Den här RT-spararen köpte fonder på kredit, det kanske kan komma med i nästa månads utskick!

3 gillningar

Samma här! Belånade portföljen för att köpa lite Japan Index ETF den 5e augusti :hugs: I övrigt tog jag det lugnt, sålde definitivt inget iaf.

2 gillningar

@Andre_Granstrom du borde ju skicka ut notis till oss småpillare innan du trycker på köpknappen! - Lyfta tillsammans!

Snyggt! :raised_hands:

@janbolmeson Ett litet korr (eller om det är jag som har otur när jag tänker): På disclaimern i sista bilden står det ”vi ger ingen personlig rådgivning, förvaltar inte andras pengar och är inte oberoende…”.

Är inte poängen att RT är just oberoende? :face_with_monocle:

Jag som köpte mer i dippen i augusti, kan inte varit ensam här om det?

Inte i ordets rätta bemärkelse. Jag har ju preferenser och tyckande - tex en som många inte håller med om här i forumet om en specifik fondrobot. :grin:

Jämför tex med råd och rön.

1 gillning

Knappast. Jag är ett exempel, ökade hävstången och fyllde på en del av innehaven i dippen med hjälp av lite portföljbelåning. Många fortsatte väl månadsspara som vanligt också. Jag månadssparar inte längre men såg en möjlighet att öka i bolag jag ändå har långsiktigt.

Har en tipstjänst :slight_smile: Just detta kom dock inte ut som ett utskick, då det var alldeles för oklart kring utfallet på kortsikt

1 gillning

Generellt så ska ju robotar förenkla tillvaron, men om ens största intresse är att pilla så är ju roboten negativen.

Pratar vi mer om den här typen om robotar så kan man ju anta en viss skepticism.

Cylon - Battlestar Galactica
Slutligen så om vi talar om den här typen av robot så är nog loppet kört om man inte har en Battlestar tillhanda och är kompis med Starbuck & CO.

I alla andra fall får mina robotar göra det som de är bra på.

Du glömde

:blush::heart:

2 gillningar