Säg hej till Oliver som kommer hjälpa till på RikaTillsammans. ❤️

Tänkte bara introducera och @Oliver.Allemog som sedan förra veckan jobbar tillsammans med mig och Caroline på RikaTillsammans.

Några av er kanske känner igen Oliver från TikTok där han var en del av Finansgrabbarna (artikel om dem på Aftonbladet) och han driver fortfarande “Allemog: Börsen och psykologi” och kommer fortsätta med det. Han är även engagerad i Unga Aktiesparare som ordförande i Lund och väldigt ambitiös och duktig. :slight_smile:

Tanken är att han kommer hjälpa till med både sociala medier, ett spännande projekt som jag har haft en idé om rätt länge och framförallt kommer han driva ekonomiverktyget Spirecta. Varmt välkommen @Oliver.Allemog! :heart::muscle:

46 gillningar

Hej! Vad roligt! Men nu vill jag ju höra vad det är för idé? :slight_smile:

3 gillningar

Välkommen! :raised_hands:

3 gillningar

Kul! :wave:

Minns att Oliver skrev om Finansgrabbarna i tråden om finansbedrägeriet Skrida:

4 gillningar

Moi @Oliver.Allemog ! Välkommen till gänget!

3 gillningar

Hej och välkommen @Oliver.Allemog , känner igen dig från IG från både Finansgrabbarna och från att du började köra det själv :slight_smile:

2 gillningar

Oliver kommer att återkomma i forumet om det inom en vecka eller två. Han börjar redan bli varm i kläderna, men jag behöver komma ikapp omställningen… :rofl:

Ni vet sådant som att jobba normala tider, ha framförhållning, inte ha allt i huvudet, ha någon att jobba tillsammans med, sätta in mig i hur det fungerar med försäkring för medarbetare och sådant… Förmodligen minst lika stor omställning för mig som för Oliver som kommer från skolan. :see_no_evil:

(ingen är nog heller gladare än Caroline också :grin:).

Anekdot från Elsa, 5 år, som var trött och somnade tidigt en kväll när Oliver och jag jobbade, sedan var Oliver här dagen efter också, så hon kommer fram till mig:

Ska Oliver bo och sova här nu?

:see_no_evil::rofl:

18 gillningar

Välkommen. Vill passa på att tipsa om chatten för seriösa samtal. :thinking:

7 gillningar

@Oliver.Allemog - Nej, nej, neeeeeeej… :scream: Chatten är fortfarande stället där ambition går för att dö… :rofl::see_no_evil_monkey:

2 gillningar

Ändå en rimlig fråga :joy: Då kan han ju vara barnvakt också! :+1:

4 gillningar

Man ska vara seriös.

2 gillningar

Bara det att man läser det här och man ler och tar sig för huvudet, säger ju något om vad “seriös” betyder i forumet… :deer:

1 gillning

Det är seriöst att vara seriös

4 gillningar

Barnvakt till fler än Jan alltså.

1 gillning

Sch… han vet ännu inte helt vad han har gett sig in på… berätta inte för honom… :see_no_evil:

Dessutom har han redan blivit godkänd av den andra redaktionsmedlemmen:

13 gillningar

Barnvakt åt forumet och chatten! Se till att vi sköter oss och äter våra mellisar och sover när vi ska :open_mouth:

5 gillningar

2 gillningar

Även om det här skulle behövas så tror jag att det är omöjligt att fixa :joy:

3 gillningar

Det år lite lustigt hur Jan gick från seriös till att släppa loss sitt inre barn när chatten kom på tal :wink::kissing_heart:

3 gillningar

3 gillningar