Nyligen dök avsnitt 399 upp i patreonappen som video. Men podavnittet för lyssning saknas. Så även flera andra avsnitt saknas för lyssning.
Ping @Oliver.Allemog på denna!
Hej @Zaphod, vi har gått över till att publicera videor för att samköra lyssning/video. Om du startar videon och lyssnar med släckt skärm - fungerar det då?
Vilka avsnitt är det som saknas?
Ok, då vet jag. Det fanns även ett alternativ vid de tre prickarna “ladda ner ljud” då borde det fungera utan att suga gigabyte på mobilens data-pott.
397, 378,376 finns som pod. Vet inte vilka som saknas då?
Okej, så du ser inga avsnitt mellan 378 fram till 397?
Nä inga podavsnitt där emellan.
Rapport från grådagens lyssning på en 30-minters promenad.
Jag klickade på “ladda ner ljud” hemma kopplad på wifi. Sedan startade jag videon och stoppade mobilen i fickan och lyssnade resten via mobildata. Efter en halvtimmes promenad hade det gått åt 850MB. Med andra ord så spelas hela videon upp fast skärmen är släckt. Att ladda ner ljud hade ingen betydelse, jag kan inte hitta någonstans att bara spela upp ljudet.
850 MB för 30 min gör att ett normalavsnitt skulle kräva 2GB. Med 4 sådana avsnitt i månaden skulle tömma de flesta mobildatapotter.
Helst skulle jag vilja att ni återgick till att publicera ljud och video var för sig.
Jag har nu hittat ljudnedladdningen. Den dyker upp bland podavsnitten. Appen kanske inte är helt ok för jag har för mig att den inte fanns där igår men nu när jag startade appen få fanns den där. Jag får kolla noga nästa gång.
Inputen uppskattas! Försöker själv att använda patreon-appen och förstå upplevelsen. Ifall det är så att det inte fungerar med videor får vi titta på en annan lösning.
Ifall det fungerar för samtliga avsnitt fortsätter vi på samma sätt som nu men du får hojta till ifall det inte funkar ![]()
Kan meddela att nedladdningen av ljus inte fungerar heller. Startade den på väg hem från jobbet ( nedladdade ljud). Det drog > 600MB mobildata på 20 min. Så ladda ner ljud fungerar inte.
Patreonappen lämnar en del att önska gällande nerladdningar. Även om man har laddat ner ett avsnitt så säger den fortfarande att den kommer spela upp video när man är på mobildata… ![]()