Patreon-avsnitt släpps för sent

Är det bara jag som har problem med att de reklamfria avsnitten via Patreon kommer först flera dagar efter de ordinarie avsnitten? Jag vill ju höra på avsnitten direkt och inte vänta några dagar. Det gör att jag nu tvingas höra reklamen och blir lika irriterad varje gång.
Jag kan tycka att det tvärtom borde vara så att vi som är med i Patreon borde få tillgång till avsnitten några dagar före övriga som inte betalar. På så sätt blir det ju dessutom ytterligare en fördel med Patreon som kan göra att fler vill gå med.

8 gillningar

Noterade samma sak häromdagen

@janbolmeson ping

Är det någon som fått upp veckans avsnitt i “Fika tillsammans” - podden än? Grr, detta irriterar mig så mycket att jag nästan funderar på att lämna Patreon. Ännu en vecka får jag lyssna på reklamen för att kunna hänga med i diskussionen på forumet.

Är det inte så att det är youtube som lägger in reklam (eller vilken podd spelare du nu har?).

Jag har youtube prime och ser ingen reklam, plus jag är inte patreonmedlem.

Och tack @janbolmeson för att du inte läser upp en två minutare för nån random VPN eller newsletter. Sååå irriterande att betala för youtube prime för att slippa reklam och varannan eller varje tomte börjar, slutar och pausar med att läsa upp sponsring…:woozy_face:

Jag prenumererar både på Rika tillsammans - podden som har reklam och Fika tillsammans - podden som är utan reklam. Problemet är bara att den reklamfri varianten (Patreon-versionen) släpps först någon dag efter den med reklam. Jag vet inte om det beror på min podspelare eller om det är så för alla, det är därför jag frågar. Jag kan ju tycka att det vore rätt självklart att släppa den reklamfria versionen till de som är patroner lite tidigare.

Sjukt att betala för adblock :roll_eyes:

Nåja, det är mer för youtube musik och offline videos med ett knapptryck…

Men så sjukt är det väl ändå inte att betala för sig?:thinking:

Youtube blir säkert glada för dina pengar, uppgifter m.m

Sjukt att förvänta sig att allt ska vara gratis

Adblock är gratis, så mina förväntningar är oväsentliga. Jag skulle dock inte vilja betala 99 kr/mån för att sätta upp en “ingen reklam tack” på min egen postlåda.

Vill du kommentera detta ytterligare så gör en ny tråd, då det är off topic.

Även jag betalar för Youtube, att ha lite sinnesro när jag ser på poddar, lyssnar på musik, böcker och ser på videos är värt varenda krona.

Sen får även de som skapar bra material för tjänsten lite ersättning också.

Jag ser den avgiften som ett billigt sätt att kunna utbilda mig inom olika ämnen och även kunna se filmer utan att få irriterande reklam 20 ggr per timme.

2 gillningar

Jag betalar för 1Blocker, 149 kronor per år, och är tillgängligt på alla mina enheter förutom vår AppleTV. Det programmet blockar alla annonser, spårare och tredjepartskakor med mera. Jag ser exempelvis Youtube utan reklam, så Patreon-filmerna är exakt de samma som de publika. Allt för kostnaden av två månaders Youtube Premium, med bonusen att det fungerar absolut överallt :slight_smile: . För oss är det 25 kronor per enhet och år. Klart värt.

Jag surfade en del igår kväll på jakten efter kunskap & information kring ett specifikt ämne. Det landade med att mitt program blockerade 544 annonser, 4950 spårare och 1019 andra fula saker dessa hemsidor försökta ladda in under mina besök. Detta när jag redan var uppkopplad mot ett VPN som också blockerade sådant, det vill säga talen är allt sånt som smet förbi mitt VPN.

För den som inte vill bli spårad och som inte vill få sin upplevelse förstörd när den försöker se en Youtube-film kan jag verkligen rekommendera en sådan lösning. Eller att bli Patreon-medlem och be om lite snabbare uppladdning av avsnitten utan reklam :wink: .

Tänker att Jan borde lägga upp inspelningen för Patreon först och sedan den publika. Det vore en bättre ordning :stuck_out_tongue: .

2 gillningar

Vad duktiga ni är som snyltar på contentskapare.

Jag ger pengar till contentskapare. Dels den som gör VPN-tjänsten jag använder mig av, dels till den som skapar blockerartjänsten jag använder mig av, och till sist får Jan & Caroline pengar av mig varje månad. Känner mig väldigt generös med mina pengar här :slight_smile: .

1 gillning

Kul att du är glad över de i genomsnitt fyra ören du genererar i intäkter till RT på YouTube per video du tittar på. Där känner jag mig nöjd i vetskapen att mina pengar direkt till de contentskapare jag stöder är värt tusenfalt mer för dem i reda kronor och ören. Det är en bra sak att Patreon-medlemmar får avsnitt utan reklam, för de som inte kan skydda sig från dåligheter som sajtägare håller på med.

Sorry för sent svar och tack för era tankar i tråden.

Anledningen till att Patreon-avsnittet blev sent förra veckan är att vi har varit sjuka i familjen och jag glömde helt enkelt bort det. Tanken är i alla fall att det ska komma upp på Patreon inom 24 timmar från att det kommer upp på andra kanaler.

Samtidigt kan jag rekommendera föjande länk här på forumet:

Där brukar jag lägga upp det direkt i samband med att det kommer i forumet. Så där kommer det upp direkt i samband med publicering.

1 gillning