Patreonpodd kommer senare

Hejsan,

I apple podcaster kommer patreonavsnittet flera timmar senare än reklamavsnittet. Varför är det så, eller snarare, kan ni ordna det så man slipper vänta om man vill lyssna utan reklam?

Det är inte ett problem hos andra poddar jag är patreon för.

Pingar lite fräckt @janbolmeson eller om @Oliver.Allemog har bäst koll

2 gillningar

Vi håller på. Haft lite strul med Patreon. Borde vara ute om en stund. Sedan är det ju som så att vår uppdaterade RSS-fil måste hämtas av apple. :see_no_evil:

Vi kan däremot lägga upp mp3:an. :+1:

1 gillning

Alright, har tänkt på det förut, inte just idag bara. Apple bör vara snabba på sin sida eftersom ingen annan podd har problemet, eller hur menar du?

1 gillning

Att vi släpper allt samtidigt (kanske ska ändra och försläppa Patreon), t.ex. är Patreon släppt nu 12:47. Jag vet inte när det dyker upp hos Apple på Patreon-specifika-listan.

Men ordinarie avsnitt kom upp i podcaster typ prick 12 idag (vet inte exakt men i skrivande stund 13:06 står det ”för 1 timme sedan”).

Patreon-avsnittet dök upp för 18 minuter sedan dvs 12:48 i apple podcaster. Samtidigt som det dök upp i patreon-appen för mig. Försökte du publicera båda kl 12:00 eller 12:47?

1 gillning

Super!

Yes, patreon-avsnittet var lite sent idag. Men då gick det snabbare än jag trodde. Super!

Så jag misstänker att det idag och historiskt bara varit skit-bakom-tangenbordet fel. :smiley: :see_no_evil: Sorry!

2 gillningar

Amen dåså :slight_smile: har haft en längre poddpaus också så det kanske bara varit ett ”problem” just nu, isåfall ber jag om ursäkt för hetsen!

1 gillning

Jag har påpekat detta tidigare. Jag tycker att Patreon-avsnitten borde släppas någon dag tidigare än de vanliga så känns det som att man får lite mervärde.

Tror även att detta skulle skapa fler patreoner för man vill ju inte missa att kunna vara med i diskussionen på forumet. Självklart får då transkriberingen och ev även övrig info vänta tills ”pöbeln” (:wink:) får sitt gratisavsnitt.

1 gillning

Jag tror man sabbar nätverkseffekten om man släpper i faser så. Dvs det blir mindre diskussion och färre lyssnare totalt sätt. För bäst genomslag lär det vara viktigt att alla är som mest entusiastiska samtidigt.