I apple podcaster kommer patreonavsnittet flera timmar senare än reklamavsnittet. Varför är det så, eller snarare, kan ni ordna det så man slipper vänta om man vill lyssna utan reklam?
Det är inte ett problem hos andra poddar jag är patreon för.
Att vi släpper allt samtidigt (kanske ska ändra och försläppa Patreon), t.ex. är Patreon släppt nu 12:47. Jag vet inte när det dyker upp hos Apple på Patreon-specifika-listan.
Men ordinarie avsnitt kom upp i podcaster typ prick 12 idag (vet inte exakt men i skrivande stund 13:06 står det ”för 1 timme sedan”).
Patreon-avsnittet dök upp för 18 minuter sedan dvs 12:48 i apple podcaster. Samtidigt som det dök upp i patreon-appen för mig. Försökte du publicera båda kl 12:00 eller 12:47?
Jag har påpekat detta tidigare. Jag tycker att Patreon-avsnitten borde släppas någon dag tidigare än de vanliga så känns det som att man får lite mervärde.
Tror även att detta skulle skapa fler patreoner för man vill ju inte missa att kunna vara med i diskussionen på forumet. Självklart får då transkriberingen och ev även övrig info vänta tills ”pöbeln” () får sitt gratisavsnitt.
Jag tror man sabbar nätverkseffekten om man släpper i faser så. Dvs det blir mindre diskussion och färre lyssnare totalt sätt. För bäst genomslag lär det vara viktigt att alla är som mest entusiastiska samtidigt.