Tekniskt fel på podden (?)

Jag noterade att Jan nyligen lade ut en nyhet om någon serverinstallation eller vad det var för något. Den förväntades inte orsaka så stora störningar. Sedan den åtgärden gjordes kommer jag inte åt podden via Poddhanteraren i min Iphone. Andra poddar går fortfarande bra men inte Rikatillsammans. Det står bara och tuggar. I Spotify går det däremot hur bra som helst. Där fungerar podden normalt. Är det bara jag som har detta problem?

Nu befinner jag mig i Kosovo så mina förhållanden kanske inte är riktigt normala men det mobilabonnemang jag har här är normalbra och det mesta i det digitala livet fungerar som det ska. Det här fenomenet har nu förekommit dagligen och berör främst mina dagliga promenader till och från jobbet. Det är alltså områden med 100% mobiltäckning där saker generellt fungerar utan problem. Om man åker på motorvägen eller tar en promenad i skogen här är det däremot en realitet att mobiltäckning inte alltid finns eller är så bra.

1 gillning

Jag har inte detta problem iaf, testade precis med senaste avsnittet.

• Vad händer om du tar bort RikaTillsammans-podden (dvs hela podden, inte bara senaste avsnittet) från Podcaster-appen, och sen lägger till Rikatillsammans-podden igen? Börjar det fungera då?
  • Är det strömning av ljudet som inte fungerar? Eller att ladda ner? Vad händer om du trycker på tre prickarna på ett avsnitt och väljer “Hämta avsnitt”?
1 gillning

Ska prova. Här handlade det om att lyssna vidare på samma avsnitt som innan och det är sannolikt det som är problemet.

1 gillning

Uppdateringen handlade bara om forumet, inget med podden. Den kör via en extern plattform. Vilken plattform / app försöker du använda?

Poddhanteraren i Iphone. Vet inte hur tekniken ser ut där. Ska se om jag kan nollställa den.

1 gillning

Ja, prova prenumerera av och på. Jag har inte fått in något annat om att det inte skulle fungera i alla fall…