i de tre senaste avsnitten 473-477 (podd) har gästen nästan inte gått att höra alls i början, det blev bättre efter en stund. Det lät nästan som gästen hördes genom Jans mic i ett avsnitt.
Mycket märkligt är det!
@janbolmeson som är så förtjust i sladdar.
Tekniska oraklet @Oliver.Allemog kanske sitter på ett svar?
Hmm jaa…
Ska vara ännu noggrannare, vi har ett verktyg som ska normalisera ljudet men har strulat på sistone. Trodde Jesper avsnitten var fine ![]()

I det med högst nummer hördes jesper svagt först, sedan ok. tog några minuter.
I det andra hördes Caroline lite svagt hela tiden.
I avnittet med skuldsanering hödes gästen inte alls först, senare lät det som hon hördes genom Jans mic, efter typ 10 min lät hon ok.
When you pay peanuts you get primates… ![]()
Lyssnar ni inte innan ni trycker på “posta”? ![]()
Jo men slarvar med hörlurar ibland då det oftast inte brukar strula. My bad, ber om ursäkt ![]()
Ska kolla ljudet för nästa veckas avsnitt imorgon.
Mina lyssningsmanicker har en volymknapp, så jag har själv inte noterat något problem. Men har å andra sidan dåligt närminne, så kan ha höjt och sänkt utan att tänka på det.
Men såklart jobbigt om ens lyssningsmanicker saknar volymknapp.
Hoppas Oliver hittar rätt ratt eller sladd! ![]()
Problemet blir ju att om man vrålar på med högre volym för att höra den tysta kommer man få tinnitus när de andra icke tysta pratar.
EXTRA EXTRA! SENASTE NYTT!
Jan från Sveriges största ekonomiforum anklagas för att orsaka tinnitus!
Än så länge har vi inga bekräftade fall, säger Dr. Tinni Tussilago, lyssnare behöver inte vara oroliga i onödan.
Bakom paywall, så kunde inte läsa. Kan du summera artikeln?
Tar de upp de ekonomiska aspekterna av att få tinnitus? Eventuella merkostnader känner jag är det viktigaste. Man vill ju inte få sämre sparkvot.
Självklart, här har du en sammanfattning
”Tidningen fokuserar på ett påstått avslöjande om Jan Anklagas, som enligt löpsedeln ska ha anklagats för att ha orsakat tinnitus. Artikeln hänvisar till Dr. Tinni Tussilago, som uppges säga att det finns flera bekräftade fall. Ett ekonomiforum beskrivs också ha drabbats av en chockerande händelse där lyssnare drabbades. Dessutom behandlas tinnitus och dess symtom, bland annat varför det kan vara svårt att ignorera. En läsarfråga tar upp om man kan få tinnitus när andra inte kan vara tysta. Tidningen marknadsför även sin app.”
De drabbade knyter näven i fickan och lider i det tysta…
Skönt att höra att fler har problem. Vi trodde att det var någon inställning i bilen och har pillat runt. Sjukt störigt har det varit.
![]()
![]()
![]()
Vad hände där?
Tolken Ai Li är inte bra på sitt jobb …
I skuldsaneringsavsnittet så trodde jag att jag råkat stänga va poden när jag lade tillbaka mobilen i fickan, men då sade Jan någonting, sen blev det helt tyst igen ![]()