Sälja bostadsrätt för att frigöra kapital?

Är numera student, men känner mig lite låst med mina pengar som till största del ligger i min bostad (inga lån). Har sparat på bra men ibland funderar jag på att köpa en bil. Känns som jag inte kan göra det nu då jag inte vill ta pengar från min portfölj. Hade jag sålt bostaden hade jag både kunnat köpa en bil och ökat på portföljen rejält. Hade helst velat köpa en elibl men då ligger de på 200-300k begagnad. Mest för att jag vill kunna fricampa på vintern för friheten att ta en sväng till skidort, samtidigt som jag kan ta lite äventyr på sommaren då också. Behöva kanske plocka lite från fonderna i slutet av mina studier. Vill kunna leva och unna mig lite under studietiden, tänker jag tokigt? Planen ironiskt nog från början var att jag skulle ha pengarna i bostaden för att inte känna att jag vill ha bil :sweat_smile:

Man vill alltid ha det man inte har. Du kanske kan studera de bakomliggande psykologiska aspekterna och se vad det ger?

1 gillning

Med Biläggande kommer stora kostnader, är det värt det? Kanske hyra bil istället vid tillfällen som dyker upp.

2 gillningar