Någon som har sålt CS:GO skins och fått ut kontanter på något bra sätt? Verkar finnas extremt mycket scams och bedrägerier inom detta. Har nämligen ett gammalt csgo konto med diverse skins som jag vet har några tusenlappar i värde. Skulle därför vilja sälja av det på säkrast sätt och lägga dom pengarna på vettigare saker.
Vet inte om det är många CS:GO spelare här men, känner att detta är ett respekterat och bra forum där informationen troligtvis har högre pålitlighet än på andra platser.
Precis som du säger råder det ingen brist på scams. Jag skulle rekommendera att gå med i den svenska facebookgruppen för CS trading. tror den heter “CSGO trade sverige” eller något. Ta den med flest medlemmar bara.
När man säljer skins så ska köparen alltid gå först, dvs ge inte bort några skins eller konto innan du fått dina pengar, oavsett om köparen säger “jag swishar sen, lovar 100%” eller “syrran ska swisha” eller vad det nu kan vara. Se till att swishen kommer från rätt person. Om du säljer till någon som heter “Sven Svensson” så måste även swishen komma från “Sven Svensson”, annars kan man bli triangelscammad. Lycka till och säkerställ bara att du fått in rätt pengar på kontot så ska det nog gå bra.
Stort tack, men hur kan de våga swisha pengar innan jag ens har lämnat ifrån mig något? Hade jag varit köpare hade jag ju inte hellet velat ha swishat över något utan en säkerhet att jag skulle få det jag köpt. Finns det ingen smart sätt med mellanhand?
Fanns sk “middleman’s” förut som mellanhand men har inte sett sånna på ett tag. Den som swishar ser ju vem man skickar pengarna till, så om man inte får items enligt överenskommelse är det bedrägeri och olagligt -> Polisanmälan.
Dock är det mest småbarn som luras. Då brukar man kunna ringa föräldrarna så löser det sig. Om bara ska sälja behöver du dock däremot inte oroa dig för något av dehär
Har cashat ut både CS:GO och Dota2 skins via opskins (finns ej längre?) och bitskins. Bitskins senaste gångerna på summor mellan 1000-4000kr. Nuförtiden finns det att möjlighet att skicka direkt till ett Visa-kort, men när jag gjort tidigare fanns inte det utan endast kryptovaluta (ETH), vilket jag inte alls ångrar då summan växte från 4000kr till idag närmare 30000kr eftersom ETH vid tidpunkten låg på 120€, nu ca 1400€
Tror risken att bli scammad är större via FB än vissa sidor med hyfsat rykte.
Den där marknaden är sjuk.
Finns en admin som heter Mikael Jägare. Han hjälper till att hålla reda på tradingscenen.
Han hjälper folk som blivit scammade, ger folk råd och går in som garant/mellanhand.
På grund av magsjuka har jag varit hemma torsdag fredag för att inte besmitta omgivningen. Roade mig med att spela lite på “lotto” och öppnade några gamla CSGOlådor. Köpte nycklar för 200sek. Det blir ca 20 nycklar. Tredje sista nyckeln gav en semijackpott.
Jag har sålt en kniv en gång. La upp den på blocket för 1500 och träffade en kille på Sergels Torg. Fick 4st 500-lappar, sa att priset var 1500 och lämnade tillbaka en. Gick omedelbart till närmsta automat för att sätta in pengarna och skickade över kniven samma dag. Allt gott.