Jag blir orolig när man till och med på nyheterna näst intill uppmanar till att lämna börsen. Det är vääääääldigt sällan man uttalar sig så på nyheterna. Men visst. Nu dyker det rejält. Jag är väldigt ny på detta och därför orolig. Jag har investerat i tre “Hinkar” på lysa enligt era råd i podden, samt att jag har satt in en summa med relativt hög risk på Avanza som “lek-hink”. Hur ska man tänka nu i rådande läge. Det verkar ju riktigt riktigt illa…
Lita inte på någon.
Vem skapar all denna panik tror du? Och vem säljer du till?
Du går ur marknaden på egen risk, oligarkerna får inte köpa en enda aktie av mig iaf.
Det handlar om att samla på sig så mycket makt som möjligt, att priserna på tillgångar går ner är positivt för köparna, vad är din tidshorisont?
Om du är säljare borde din portfölj redan varit omviktad vid förra rebalanseringen
Och hur har du skött fördelningen av pengarna mellan de olika hinkarna? Har du 10% i lekhinken max? (egentligen ska de vara 10% av den passiva hinken). Förlorar du nattsömn pga av börsen har du för mycket risk. Förlorar du nattsömn pga av nyheterna så tittar du för mycket. Testa en månad utan nyheter. Vill du vara uppdaterad om covid så gå in på folkhälsomyndighetens hemsida då och då.
Mvh
Hej,
Som andra har skrivit tidigare så kan du ha eventuell för hög risk för ditt eget bästa om du känner såhär.
Investera pengar du har råd att förlora och investera dom på den tidshorisonten som dom ska användas till.
Samt att sluta lyssna på nyheter och andra så uttalade ”experter”, gör din egen analys och följ din strategi så blir de nog bra i längden!