Sälja inventarier och affärsidé

Hej!
Jag har ett bolag som jag håller levande med nöd och näppe. Det som tynger ner är ett lån på material och maskiner till en affärside som var aktiv när jag köpte bolaget. Tanken var att jag skulle driva detta vidare, men livet kom ivägen så nu driver jag bolaget i en annan riktning som passar mitt privatliv lite bättre.

Men maskinerna, råmaterialet, och alla ting ligger här hemma, samlar damm och kostar pengar. Jag skulle vilja sälja av detta till någon som vill satsa på iden och driva detta vidare, men vart ska man vända sig?
Har haft lite annonser på blocket men inget napp.

Finns material och delar för cirka 220tkr, och lånet jag har är på cirka 160tkr. Allt jag vill är att få bort lånet så jag slipper jaga inkomster från andra håll varje månad för att betala av det.

Att dra igång den delen av företaget igen är fullt möjligt, men inte för mig och den fasen jag är i livet just nu.

Tror du behöver vara lite mer specifik vad det rör sig om. På både psauction.se (och liknade) samt Blocket ser man företag avyttra saker rätt ofta, men mer specifika råd beror ju på vad du faktiskt försöker sälja.

Delen av företaget sysslade med aluminium profiler, typ som fönsterbänkskanaler. Har egna stommar som amn kan bestycka med material från Legrand, så bara fantasin sätter egentligen gränserna för vad man kan göra med dessa.

Då bland materialet finns 150M profiler, lite material att montera i, maskiner, Ce märkningar kundregister, ritningar, pressar m.m så allt man behöver för att köra igång.