Satsa och misslyckades (kortsiktigt iaf)

Sade upp mig från jobbet för att utbilda mig till ett jobb jag ville ha (eventmanager, lekledare för vuxna). Men de sket sig och nu är jag arbetslös och får nästan ingen respons på jobbsöket, håller mig till det jag gjort de senaste decennierna och liknande.

Ångrar inte att jag gjorde det men.

Människan smider planer och Herren vår Gud skrattar.

Liknande erfarenheter?

Ps

Någon som är intresserad av en säljare med mer än ett decenniums erfarenhet? Som har publicerat den enda svenska eventmanagementboken (snabb sök på Google kanske inte är ensam).

3 gillningar

Om du är både manager och säljare så kanske det är en idé att starta eget?

Drev eget för några år sedan, har funderat på de.

Tanken med tråden var mer att kolla vad folk satsat på som misslyckas kortsiktigt och långsiktigt, vad för användning de har haft av erfarenheten/utbiodningen/investeringen

Det är för smärtsamt att redogöra för. Bättre sopa sådant under mattan, mentalt. Glöm och gå vidare.

Jag har tagit tjuren vid hornen och skrivit ner lärdomarna, sammanfattat dem i en slags matris som jag sedan kör framtida liknande planer igenom.

Vad gick fel, hur gör jag inte om det, ungefär.

Men vägen dit är inte kul att skylta med eller tänka på i onödan.

Just det där har jag dock inte behövt lära mig. Jag har nog alltid haft en intuition kring att allt som är roligt inte är lönsamt. Snarare tvärtom. Men det är ju ett väldigt vanligt råd att arbeta med sin passion. Finns massa utbildningar med tveksam arbetsmarknad efteråt.

Jag provade en utbildning via folkhögskola en gång, men hoppade av efter tre dagar pga lågt tempo och att knappt hälften brukade få jobb efter utbildningen. Viktig siffra att kolla upp: Hur många får jobb och ffa jobb inom det de utbildat sig till inom rimlig tid efter utbildningen.

Livet är en resa, inte en destination. Det du gjorde var nödvändigt för resan och är ett misslyckande först om du börjar definiera en destination.

Det låter dock som att du behöver fortsätta med de tankar som fick dig vidare. Vad är nästa steg nu?

3 gillningar

För min del blev de en miss i kommunikation, jag berättade vad jag tänkte och tidsplan för han som ägde företaget som berättat om tjänsten och han svara med “kör hårt”. Hade lite problem med att hitta praktik så jag frågade vilket ställe skulle du rekomendera att jag gör praktik på och han svarade på hotell xx. Men nör de väl var dags för praktik så hade hotellet gått i konkurs… då kunde jag inte vara arbetlös längre

Steget just nu är ta ett jobb tills jag hittat något bättre eller skapar något bättre.

1 gillning

Rekommenderar alla i liknande sits att, om möjligt, ta studieledigt/tjänstledigt! :slight_smile:

TS, de flesta som lyckas med nåt har haft motgångar på vägen. Det gör oss mer ödmjuka och smartare och hjälper oss att få syn på oss själva. Hoppas du hittar en lyckosam väg som passar dig framöver!

Skaffa lastbilskort å sök till ett infrabolag å kör dumper, enkelt å bra betalt. LKAB har hur mycket jobb som helst så leta firmor i närheten å sök.

EDIT: du behöver ingen yrkeskompetens endast c behörighet då de är inhängnat område.