För skojs skull, så tänkte jag att ni som vill, skulle kunna lägga upp er laguppställning kring investering som ett hockeylag med en kort motivering. Anledningen är helt enkelt att jag gillar investering och jag gillar hockey och tycker det vore rätt kul
(Ändrade pga det kan vara svårt att hitta 11 innehav)
det behöver inte vara innehav ni har. Får välja själv om ni bara väljer aktier, fonder, Råvaror, krypto, räntefond eller blandar. Detta är såklart bara en rolig grej. Det behövs inga bolagsanalyser
Vi tävlar mot Team Världsindex.
Jag börjar:
Målvakt: Fysiskt Guld.
Skyddar mot kollaps av samhället men även börsen.
Vänsterback Lundbergföretagen.
En stabil aktie, där ledningen tycker om försiktighet, men kan även gå offensivt.
Högerback Berkshire Hathaway.
En stabil Aktie med Buffett i spetsen. Diversifierad men övertung mot ett fåtal bra bolag.
Hade 11 först, men tänkte att med tanke på att många är så fästa till stor procent av sin globalfond tänkte jag att ishockey metafor med färre innehav skulle få fler att skriva
Som halvfinne själv förstår jag din synpunkt! La till räntor efter att jag skrivit mitt inlägg så min backsida hade nog sett ut som din, och jg hade lyft upp berkshire och Lundberg som ytterforwards istället