Savelend IPO - juni

Det står “Em inlägg vp” även på CHECKIN.COM som jag aldrig fick tilldelning på.
YIELD är den ticker som SaveLend kommer att handlas under.

1 gillning

Då kvarstår spänningen ett tag till.
Var ju i det närmaste garanterat, i alla fall till en viss grad, om man hade ett SL-konto dock, men snart vet man definitivt :sunglasses:

Redan innan IPOn tillkännagavs hade SaveLend mer än 9.000 konton. Kylox på Shareville har räknat ut att bara 2.200 personer kan få förtur på lägsta förtursnivån, 1.650 vid andra och 1.100 vid tredje. Jag ser inte tilldelningen som garanterad.

Självklart hoppas jag på tilldelning och att det blir brist på aktier. De som får tilldelning på lägsta nivån kommer inte ha tillräckligt många aktier för att få rabatt hos SaveLend så de behöver köpa på sig några hundra aktier för att få det.

Det låter ju lovande för kursutvecklingen, men saker har gått snett förut.

Tydligt att du m. fl. analyserat det där mer på än jag har.
Då återgår jag till större osäkerhet gällande tilldelningsutfall. I gengäld med ökad spänning.

Pressmeddelande släppt:

Erbjudandet om cirka 47,4 MSEK tecknades till cirka 323 MSEK, inklusive teckningsåtaganden om cirka 35,25 MSEK, vilket motsvarar en teckningsgrad om cirka 682 procent. Totalt inkom teckningar från cirka 13 400 konton. Bolaget tillförs genom Erbjudandet cirka 1 220 nya aktieägare

Hur många aktier ska man säkra att ha kvar för att behålla avgiftsrabatten?

1.000 aktier krävs för rabatten.

1 gillning

Jag fick 700 aktier på Nordnet.

Ser ut som att jag fick 1190. Ansökte om 2134 (största förtursantalet).

Tilldelat 1190
Sökt 1334

Erhöll 1190 av 1535 sökta

Vad tror herrskapet vi kan vänta oss för kursutveckling under första handelsdagen givet överteckning etc.

Fick tilldelning på 0 av 2 depåer. Hade dock ingen förtur.

Jag sökte på Avanza också, där fick jag ingen tilldelning. Antar att ingen utan förtur fått tilldelning.

Många kanske vill behålla eller till och med köpa fler aktier för att få rabatten, kan göra att utbudet av aktier blir lågt och priset högt första dagen?

Sökte 700 på Nordnet med förtur, fick 700

Läste att 2 konton på Avanza fått tilldelning!!

Fick själv det jag sökte via förtur hos Nordnet

2 gillningar

Är det sant? Galet. :man_facepalming:

3 gillningar

Det är lite konstigt att det blev aktier över till Avanza, för vad jag förstår har de som tecknat 2.134 aktier med förtur inte fått mer än de som tecknade 1.334. Men det kanske blev en slatt över som de inte riktigt visste hur de skulle hantera. Det kanske ser bra ut i något papper att de kan skriva att även flera personer på Avanza har fått tilldelning.

Frågan är om det även finns två personer på Nordnet som fått tilldelning utan förtur. :smiley:

Spelreglerna:

Vi ämnar tilldela aktier till våra investerare enligt följande tabell:

Investerat kapital hos SaveLend Förtur tilldelning av aktier Antal aktier á 7,5 SEK
10 000 SEK 5 250 SEK 700
20 000 SEK 10 005 SEK 1334
30 000 SEK 16 005 SEK 2134

Den uppmärksamme ser att om intresset är FÖR stort så kommer vi inte kunna ge alla plattformens investerare förtur enligt tabellen ovan. Skulle detta inträffa kommer så många som möjligt att få tilldelning på den lägsta nivån, därefter mellannivån och för de som har anmält mer intresse lottas tilldelning på högsta nivån. Skulle det bli övertecknat även i det lägsta intervallet kommer det att ske lottning även på den nivån.

Jag tecknade med förtur och 2500 aktier, fick bara 1190. Jag tror de flesta fick det antalet.

1 gillning

Svårt att dela exakt jämnt, kanske inte räckte till ytterligare en aktie var till de som hade förtur? Med två konton på Avanza kan de säga att det inte var helt hopplöst för dessa, och Avanza får in några tior i courtage om de säljer :rofl:.

1 gillning