Savr Global vs Dnb Global Indeks?

• Savr Global
  • Dnb Global Indeks
0 röster

Nå vad sägerforumet? )

1 gillning

DNB Global Indeks S är den rätta vägen.

2 gillningar

Vidareutveckla gärna varför:)

1 gillning

Tror de flesta kan skriva under på att det är lite hugget som stucket.

Jag kör på SAVR Global pga. billig, bred och ingen exkludering.

Eftersom det är en ETF tvingas jag även aktivt köpa mina andelar varje månad, vilket gör att jag får ”pilla lite” i mitt sparande utan att faktiskt göra det (vilket inte ska underskattas om man som jag gärna vill känna sig lite aktiv i sitt passiva sparande :joy:).

3 gillningar

LF global. :wink:

6 gillningar

Absolut inte men du får jättegärna använda en sämre produkt :+1:

Finns info om de här på forumet.

1 gillning

Beror på vad man anser vara bättre eller sämre, för mig är mina val bättre. :blush:

Dnb global indeks, jag gillar varken SAVR eller ETFer.

2 gillningar

3 gillningar

Savr är väl en kanonprodukt!? Cortagefritt o låg avgift. Bred o utan esg!?

La ner savr innan de hade vettiga indexprodukter funderar på o öppna ett konto igen. Sen ja visst uppstickare men det är bra med konkurans. Man kan inte heller kräva av en uppstickare att de ska ha allt o lite till men savr global är väl en av de vassaste global index produkterna tillgängliga i det lilla landet sverige.

Är väl vangaurd eller liknande firmas breda etf som är underliggande om jag inte minns fel

Lite osäker på spread/likviditet o sånt men det har nog diskuterats i forumet. Gissar att vanguards etf:s likviditet kan utnyttjas vid handel, flika gärna in ni som har koll.

Näää röstar på savr inte minst för min underdog bias… Kom igen savr visa var skåpet skall stå!!!

Ska bara bli av med det förbaskade bil lånet, sista månaden juni med super extra amortering sen blir det kanske rent ut av ett savr konto

Motparts risken torde vara minimal mot savr!?

2 gillningar

Det är Vanguard FTSE Developed World, de kallar den bara SAVR Global. S&P 500 UCITS ETF - (USD) Distributing | Irish Site

SAVR Global för att den är bredare och billigare samt förvaltas av en av världens främsta.

Bland vanliga fonder är dock DNB Global bäst

1 gillning

Plattformsexklusiva produkter låser in dig till den plattformen och risken för kostnader och krångel när den plattformen inte är rolig längre och du vill lätta ankar.

Imorgon kommer SAVR på att introduktionserbjudandet inte längre är hållbart, courtage är nu 0,4%, växlingsavgift 0,3% och du sitter med en massa pengar i ett värdepapper som du inte kan flytta utan att sälja det först.

Undviker

2 gillningar

Är Savr Global flyttbar till annan bank eller är det typ en matarfond mot den underliggande ETF:en VGVF som då gör den oflyttbar?

Jag tror att jag svarar DNB Global Indeks S då jag ogillar att våra låst till en specifik bank.

DNB Global Indeks S kostar 0,16% på Montrose och 0,11% hos Fondo, om det känns viktigt att priset ska vara likvärdigt Savr Global.

Lägg till en VP-kredit på Montrose eller annanstans så blir det ännu billigare då riskfritt räntenetto kan ses som sänkt avgift.

Det är VGVF, inget annat. Sen om SAVR tillåter att den flyttas ut vet jag inte. @SAVR ?

Otroligt viktig fråga i sammanhanget :+1:

1 gillning

Vågar inte svara, men skulle vara intressant om någon räknade på skillnad i vinst förutsatt samma sparande och utveckling i båda.
Exempelvis en start på 10 000 kr och ett månadssparande på 1000 kr i tio år.
(bara som räkneexempel, jag är medveten om att det inte går att spara exakt 1000 kr i Savr Global eftersom det är en ETF)

Jag röstar på SAVR Global. Billigt, går att handla snabbt, maximal bredd.

2 gillningar

Det är VGVF, inget annat. Sen om SAVR tillåter att den flyttas ut vet jag inte. @SAVR ?

Hej!
Du kan flytta andelar i SAVR Global by Vanguard till en annan aktör som erbjuder den underliggande ETF:en, men erbjudandet om courtage- och valutaväxlingsfritt kommer inte att följa med då. Det är ett erbjudande som är unikt när du handlar ETF:en på vår plattform.

Mvh,
Emma på SAVR

5 gillningar