Scam i WhatsApp-grupp

Avkastning på minst 80% per månad lockar såklart jag men jag kör vidare med globalindex istället.

WhatsApp-gruppsreklam på facebook:

5 gillningar

@Oliver.Allemog Ping, om du inte redan anmält den …

3 gillningar

Jävlar vilken jönsig reklam, på så många sätt. Och hur tappad ska man vara om man tror på det där?

Med det sagt - anmäl skiten och de som sprider sånt.

Ping @janbolmeson också - om Oliver får vara helgledig.

2 gillningar

Tänker kanske det är alter egot Jon Balmeson som skapat detta? :laughing:

2 gillningar

Kan vi hjälpas åt och reda ut om det är Jans privatjet på bilden?

5 gillningar

Det är väl lite som felstavade mail från Nigeria…. En första sållning.
Går man på det är man otroligt naiv

Iirc får Concorde inte flyga längre sedan början på 2000-talet eftersom tillverkaren slutat supporta den och alla tillstånd för modellen då blir indragna/avslutade av luftfartsmyndigheterna.

Så Jan kan möjligtvis bo i planet på marken om han behöver typ husvagn parkerad någonstans, men kan inte använda den som plan. Det är knappt ståhöjd i modellen, dock, så den är lite opraktisk även som sommarstuga.

Pratade inte Jan om Concorde-köpet i avsnittet ”Våra tio största ekonomiska misstag?”

1 gillning

Ja, jag vet ju det, så potentiellt begår Jon Balmeson ett ännu större brott här dessutom. Jag undrar hur detta ska sluta?! :scream:

1 gillning

Nej, inte :rocket: utan :airplane:. Concorde handlar om oljekris. SpaceX handlar om personlighetskris. :wink:

Concord Nod

2 gillningar

I USA handlade det om att de inte vill ha flyg som går upp i överljudsfart och skapar den klassiska smällen.

Men det är nya plan på G som ska hantera detta bättre och USA ska se över lagstiftningen kring detta.

Tack för ping :+1: Ska se om facebooks gudar är intresserade av att ta på sidan :crossed_fingers:

1 gillning

Visst, det var ett problem från början och anledningen att de flög bara över havet.

1 gillning