Har fått hem ett brev idag om ett erbjudande om aktier i Wall street money ab. Org nr: 559243-9144
Känns som spam men vill kolla om det är någon här som fått samma och vet mer om bolaget?
Har fått hem ett brev idag om ett erbjudande om aktier i Wall street money ab. Org nr: 559243-9144
Känns som spam men vill kolla om det är någon här som fått samma och vet mer om bolaget?
Jag får dåliga vibbar.
Bolaget startades 2020, men har aldrig haft någon omsättning.
Jag hade kollat med FI eller annan myndighet innan jag ens skulle börja fundera på att ge dom pengar.
Vad erbjuder dom i mejlet?
We are a Stockholm-based technology company developing AI-powered peer-to-peer platforms that reimagine financial interaction.
Hallå buzz-words
Our first product is a P2P financial betting platform where users can bet on the price movements of cryptocurrencies.
Sååå… DeFi futures?
Initially centralized, the platform is being designed with a roadmap toward decentralization and blockchain integration.
lol, ok
We are also building a suite of future-ready tools that blend finance, blockchain, and AI innovation—empowering users through smarter, more open financial systems.
Buzz buzz buzz
100% scam. Håll er borta.
håller med till 100% Scam helt igenom.
Jag får också dåliga vibbar.
Ska ta en bild på brevet och lägga upp här när jag kommer hem.
Något om kostnadsfria aktier om man registrerar sig för reklam/information och att de får ringa upp.
Nej, bara nej.
Blocka och spring därifrån! ![]()
Jag undersökte vidare och ser också att bolaget inte är momsregistrerade eller registrerad arbetsgivare. 0 anställda.
Hans är dessutom bosatt utomlands.
“There no such thing as a free lunch” ![]()
Det är ju bara att säga att man har 10 miljoner aktier och att du får 1500 som är värda totalt ett öre mot att de får prata hål i huvudet på dig med sitt förberedda säljsnack.
Nix… hela tonen är ju också helt knasig. Som att det är postkodlotter Herzog säljer.
Hittade precis en video med en demo av appen.
Så sjukt dåligt material dessutom. Skriker scam!
När du försöker ta ut dina “vinster” går det inte och du behöver betala en “avgift” först.
Samma Hans har dessutom konkat 2 bolag tidigare vad det verkar Hans Rudolf HERZOG personal appointments - Find and update company information - GOV.UK
De kanske egentligen gör smygreklam för globala indexfonder? ![]()
Om någon går in i bolaget och läser tråden.
Var inte orolig, som aktieägare har du inget ansvar och det värsta som kan hända är att du får gratisaktier som du sedan inte blir av med.
Men gå för guds skull INTE in med pengar i en nyemission!!
Men om någon vill testa, tänk på att använda ett ”fejk”-nummer och mail.
Förlåt, nu blev det dubbla poster.
Kan vi inte få alla på RT att gå in i bolaget och få majoritet? Då är det bara att likvidera och så får alla en gratis lunch ![]()
Nej, nej. Byt ut styrelsen, starta en momskarusell. Out-fraud the fraudsters.
Bra sammanfattning! Känner igen alla buzz-words från diverse scams genom åren.
Sen blir man ju inte direkt förvånad över valet av bild i prospektet…
Tolkade det som att de säljer “fejk bitcoin”. Men nog inte så de tänkte.
Herzog är en typisk fallguy. Han har en lång historia i samma nisch. Som redan konstaterats i tråden är detta ett mycket tvivelaktigt företag och upplägg. Det som utmärker projektet en aning är att de lagt lite mer tid på marknadsföringen.