Self improvement

Hej jag heter Henrik, jag är 17 år gammal.

Jag träffade en av era medlemmar för ett tag sedan, hon rekommenderade att jag skickar ut en fråga i ett av era forum. Jag försöker hitta likasinnade inom self improvement. Min kompis och jag har försökt hitta personer med liknande intresse på vårat gymnasium men vi vill hitta flera som kanske har en grupp eller träffas nån gång i månaden för att dela sin kunskap. Vi är också båda insatta i aktiehandeln så om någon känner till organisationer eller liknade för unga intresserade av aktier eller self improvement så skulle vi båda uppskatta era tips.

MVH Henrik

3 gillningar

Unga Aktiesparare är en grupp jag kan rekommendera. Beroende var ute i landet Ni befinner Er, bör det finnas en lokal grupp. Norrland har väl lite mindre tätt mellan dem men annars har alla storstäder sina egna grupper.
Allt från möten och föreläsningar till rabatter forum och spartips.

Fast vet inte om det matchar “Self improvement” riktigt. Där tänker jag mera typ självutveckling som person. Så ursäkta om jag missuppfattade frågan.

Hej och välkommen till forumet!

Vad menar du när du skriver Self improvement?

Vill du lära dig mer inom investerande?
Vill du utvecklas som person?
Vill du hitta bra vardagsrutiner?
Vill du optimera dina hälsorutiner?
Vill du finna rätt utbildning eller jobb?

Benämningen är bred, så vore bra att klargöra frågan först! :blush:

4 gillningar

Tack för tipset men just UA är jag faktiskt redan medlem i. Jag la egentligen bara till det i min fråga för att se om det fanns någon annan än den. (Men jag borde sagt att jag redan är med i UA)

Det mesta egentligen men att utvecklas som person, hitta bra vardagsrutiner och sist optimera dina hälsorutiner.

2 gillningar

Alla är vi olika, trots att vi har liknande behov. En del av livet är att utforska och finna sin väg. Att finna sin väg kräver att man provar olika saker, misslyckas osv. Det är en del av processen. Man kan absolut få tips och vägledning. Men det viktigaste är att du provar dig fram i ditt liv och tar reda på vad som fungerar för dig.

Lycka till!

2 inlägg har sammanfogats med ett befintligt ämne: Samling av OT inlägg och urspårade sidospår från övriga forumet

8 inlägg har sammanfogats med ett befintligt ämne: Samling av OT inlägg och urspårade sidospår från övriga forumet

Kompletterar med det viktigaste av allt, sömn.

3 gillningar

Smyger in undvik dåliga lån, kör inte rattfull och ta inte droger, även om det är självklart. Tyvärr glömde många av mina vänner det när jag var ung.

Men du är 17, du kommer begå misstag och lära dig från dom.

Men det viktigaste, när du kör fast, be om hjälp! (Gäller både mentalt, fysiskt och med bilen!) :blush:

2 gillningar

Tack för ditt svar. Jag gör redan allt detta, jag vill lära mig mer om typ hur jag optimera min hälsa, sömn och kost mm, alltså att gå djupare in i min förbättring.

Tack för att du delar med dig av dina råd som förmodligen skulle drabbat mig en dag om du kanske inte skulle bidragit med lite visdom.

1 gillning

Andrew Tates “hustler university”. :wink:

Skämt åsido skulle väll rekomendera unga aktieskaparare önskar jag själv gick med där idag är jag för gammal dock :stuck_out_tongue:
Kan tänka mig att många där även är intresserad av andra utvecklande saker ön just aktier.

Sen har vi ju gymmet är man tillräckligt öppen för att prata med folk så kommer man stöta på driftiga människor som har företag etc och sp kan man binda kontakter.