Sidoscroll på mobil

Är det bara jag som stör mig på att ett långt kategorinamn pushar ut innehållet och skapar en sidoscroll på mobilen. Går det att lösa @janbolmeson ? Tack :pray::slightly_smiling_face:

2 gillningar

Nog upplösningen/din skärmstorlek som är problemet. På min lur är det ingen “sidoscroll” Kolla om du kan justera nåt.

Tack men jag använder Safari på iPhone 11 Pro. Lär inte vara ensam om att ha det?

Samma för mig på Iphone SE. Testat med både Safari och Chrome.

Samma på Samsung S20.

Har för mig att det är tiden som kan ta lite mer plats ibland också.

Så forumet ska bara funka på vissa skärmar?

Nä, då har man fuskat när det handlar om publika grejer på stora vilda internet.

Fast det går ju inte alltid att hålla saker fungerande för gamla telefoner. Även fast det kanske inte är fallet här så slutar ju programvaror och annat stödjas på äldre saker efter en tid. Iphone se har ju väldigt liten skärm med låg upplösning tex.

Jag har samma problem på min iPhone 15 Pro. Den är ju förvisso redan mer än två månader gammal…

Då är det väl iphone som är problemet. Eller så är det nån inställning. Funkar kalas på Samsung. Lär ju vara nåt med upplösning

Japp, måste ju vara iPhone som är felet. För Discourse kan det ju inte vara fel på, eller hur? :laughing:

Jag har samma “problem” med min gamla Huawei. Men inget som stör mig :joy:

1 gillning

Jag har råkat ut för det på min Samsung s22 ultra med så det är inte bara på iPhone :blush:

Det går att ändra stylesheetet så att de där elementen klipps om de blir för långa och sticker ut, men det har inte stört mig tillräckligt mycket för att jag ska jaga tag på det och skicka in en patch till Jan.

Jag har dock skickat en del patchar för det helsvarta temat till Jan – när han har tid sedan så brukar han prova det och lägga in det. Så vill någon leta reda på en (vältestad och fungerande) css-fix så går det antagligen att få in det.

2 gillningar

Min gamla Motorola funkar det fint på med Android 11 :smile:

Vi har inte det problemet på varken iPhone 10 eller 11. Inte ändrat på något i inställningar utan funkar bra som standard för oss.

Hoppas du hittar inställningen eller om det är något uppdatering som behöver göras.

2 gillningar

Har det på min Android…

En white-space: nowrap för mycket om jag får gissa baserat på screenshot.

Har kortat ner titeln på kategorin. Hojta till om det löste problemet. :slight_smile:

2 gillningar

Det löste sig hos mig. Tack vad skönt :pray:

Finns fler rubriker som skapat “problem”.
Man får scrolla ner och ladda fler rader så att problemet dyker upp då dessa rubriker ligger lite längre ner.

Exempelvis denna rubrik: