Ja de vart ju bra de här. Upp 200% på både hecla och first majestic.. Även silver bullet har levererat över 100% i År så nu sitter jag och funderar på om det är dags att börja saxa ut. Men har igen given plan för pengarna men tycker fastigheter kan va aktuellt vad gör ni med eran vinst från Guld & Silver racet?
Funderade på detsamma idag spec mht guldgruvaktierna som jag har ett gäng.
Gick tillbaka i historien och vid tidigare kriser har de rusat ännu mer värderingsmässigt än vad de är på idag. Typ finanskrisen.
Höjde mina exit kurser med 50-100% från dagens nivåer. Då skulle de närma sig max värderingar från tidigare kriser. Jag ser nämligen detta som en kris spec mht att en amerikansk president vill sänka USD. Då flyr folk gärna till guld (och annat beständigt)
Ingen katastrof om det inte blir exit från dem. För de flesta av dem har jag redan tagit hem kapitalet. Jag gick in i dem mellan 2020-2022. Helt ur går jag bara när värderingar blir löjliga.
Fysiskt guld som jag har i portföljer med målallokering så där gör jag regelmässigt ombalanering. Men aktierna kan få flyga lite till om de vill ![]()